دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

دستاورد | بومی‌سازی سامانه پیش‌رانش موتورسیکلت برقی و پرنده‌های بدون سرنشین

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دستاورد | بومی‌سازی سامانه پیش‌رانش موتورسیکلت برقی و پرنده‌های بدون سرنشین

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: «شرکت ما در حوزه سرمایه و ساخت موتورهای براشلس (جریان مستقیم بدون جاروبک) فعالیت می‌کند و در همین مورد موفق به ساخت دو محصول دانش‌بنیان شده است. یکی از این محصولات موتور براشلس دوچرخه برقی است که برای پیش رانش این محصول استفاده و در چرخ عقب دوچرخه نصب می‌شود و از آنجا که دانش آن به طور کامل بومی‌سازی و ساخته شده، می‌توانیم از آن در موتور سیکلت برقی، اسکوتر برقی و ویلچر برقی نیز استفاده کنیم.»

وی ادامه داد: «یکی دیگر از محصولات دانش‌بنیان ما موتورهای براشلس در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین است که در کوادکوپترها و پهپادها استفاده می‌شود. تمام مراحل طراحی و ساخت این محصول نیز توسط خود ما انجام شده و این دانش در مجموعه ما بومی‌سازی شده است. اگرچه این دو محصول در شرکت ما دانش‌بنیان شدند، اما اتفاق خوبی که برای ما افتاده این است که دانش طراحی و ساخت هر نوع موتور و درایور الکتریکی در مجموعه ما بومی‌سازی شده و هر کارفرمایی موتور یا استوکی را با مشخصاتی به ما بدهد، می‌توانیم آن را طراحی کرده، بسازیم و تحویل دهیم.»

این فعال حوزه فناوری در مورد جامعه هدف محصولات شرکت تصریح کرد: «جامعه هدف محصول ما بر روی هر کدام از محصولات متفاوت است، در حوزه حمل و نقل الکتریکی که همه دنیا به دلیل مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا به آن سمت حرکت می‌کنند، ما هم باید بتوانیم محصولات خود را به روز کنیم و آینده را ببینیم. محصولات ما در حوزه حمل و نقل الکتریکی سبک، لوازم خانگی و کولرهای آبی - که طبق نظر وزارت نیرو باید از موتورهای براشلس استفاده کنند - ماشین لباسشویی و... استفاده می‌شوند، اما شروع ما با موتورهای الکتریکی بوده و قصد داریم که در آینده به سمت و سوی دیگر نیز برویم. فعلا قصد داریم که در حوزه حمل و نقل الکتریکی به پیشرفت کامل رسیده و پس از آن به سایر حوزه‌ها ورود کنیم.»

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید موتورسیکلت برقی پرنده‌های بدون سرنشین درایور الکتریکی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است