یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

دستاورد | تولید دوربین حفاظتی هوشمند با قابلیت تشخیص اسلحه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دستاورد | تولید دوربین حفاظتی هوشمند با قابلیت تشخیص اسلحه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان دوربین هوشمند جدیدی تولید کرده که نسل جدیدی از دوربین‌های حفاظتی است. این دوربین هوشمند با استفاده از تکنولوژی هوش‌مصنوعی در هر لحظه زاویه دید دوربین را مورد بررسی قرار داده و خدماتی مانند تشخیص حضور انسان، شناسایی چهره، پلاک خوان و تشخیص اسلحه را برای کاربران فراهم می‌کند. دوربین هوشمند تمامی این خدمات را بر بستر اینترنت اشیاء و نرم افزار تلفن همراه در دسترس کاربران قرار می‌دهد و کاربران در هرجای دنیا می‌توانند از طریق نرم افزار از تمام وقایع مشاهده شده در دوربین به صورت آنی مطلع شوند.

مدیرعامل این شرکت، مشاهده رویدادهای پیشین در هر نقطه از جهان، امنیت ذخیره سازی تصاویر و فایلهای ویدئو با رمزنگاری نامتقارن، پخش زنده امن با کمترین تاخیر زمانی و کلید یک بار مصرف، اعلام هشدار در صورت سرقت یا از کار افتادن دوربین به کاربر، ثبت و نگهداری رویدادها در اینترنت تا 500 مگابایت به صورت رایگان و مادام العمر، اعلام هشدارها به صورت پیامک در صورت نیاز و استفاده از زیرساخت نرم افزاری توزیع شده و سرویس دهی 24 ساعته را از ویژگی‌های دوربین هوشمند تولیدی عنوان و خاطرنشان کرد: اعلام هشدار فوری بر روی نرم افزار تلفن همراه در صورت تشخیص انسان و چهره، پلاک خوان، اسلحه و آتش، عدم نیاز به پرداخت شارژ ماهیانه و سالیانه، دارا بودن تمام ویژگی های هوشمند بر روی یک دوربین، نصب آسان و بدون نیاز به DVR و ذخیره سازی ویدئوها بر روی حافظه داخلی، قیمت اقتصادی و عدم نیاز به خرید نرم افزار و سخت افزار دیگر غیر از دوربین و پایداری سرویس دهی و دریافت پوش نوتیفیکیشن در شرایط اختلالات یا قطعی ناگهانی اینترنت بین الملل از مزایای دوربین هوشمند ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی است.

وی در خصوص میزان امنیت دوربین‌های هوشمند گفت: استفاده از رمزنگاری نامتقارن جهت امنیت اطلاعات تصاویر و رویدادها، ذخیره سازی ویدئوها بر روی حافظه داخلی دوربین به وسیله کلید عمومی / خصوصی، غیر قابل استفاده بودن دوربین برای سارق در صورت سرقت، پروتکل ارتباطی امن و غیرقابل نفوذ و پخش زنده تصاویر به صورت امن / رمزنگاری شده با کلید یک بار مصرف از تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده دراین دوربین‌هاست.

این فن آور افزود: از آنجا که تمام دوربین‌های مداربسته کنونی از برندهای خارجی هستند، سرورهای آنها خارج از ایران است و در صورت نیاز به پردازش اطلاعات تصویری کاربرانی که از این محصول استفاده می‌کنند، می‌بایست تصاویر ابتدا به خارج از ایران رفته و بعد از آنجا ارسال شود تا بتوانند از خروجی‌ها استفاده کنند. در فرایند پردازش نیز حتما باید سروری داشته باشند که این پردازش را انجام دهد. این در حالی است که تمام پردازش‌ها در دوربین ایرانی در خود دوربین انجام می‌شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دوربین مدار بسته تشخیص اسلحه دوربین هوشمند این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است