دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

دستاورد | دستگاه حفاری ایرانی از عمق یک کیلومتری نمونه‌گیری می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دستاورد | دستگاه حفاری ایرانی از عمق یک کیلومتری نمونه‌گیری می‌کند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «دستگاه تولیدی ما در حوزه حفاری هیدرولیک است که در معادن به کار می‌رود. در فعالیت‌های مربوط به معدن ابتدا اکتشافات انجام می‌شود و پس از اینکه مشخص شد در چه عمقی از زمین، چه محصول و مواد معدنی وجود دارد، کار معدن آغاز می‌شود. بر همین اساس ما دستگاهی را ساختیم که کار نمونه‌برداری از داخل زمین را انجام می‌دهد و این کار تا عمق 1000 متری با دستگاه ما قابل انجام است.»

وی گفت: «ما هیچ حمایتی نیاز نداریم و از آن استفاده نکردیم. وظیفه ما این است از محل کار اکتشافات، نیازهای خود را تامین کنیم و اعتقاد ما بر این است که نباید بار خود را بر روی دوش دولت بیندازیم و خودمان باید جلو برویم. تنها درخواستی که از دولت داریم این است که نخبگان این کار را به ما معرفی کنند تا آنها را جذب کنیم. این کار برای مجموعه‌های دانش‌بنیان مانند ما، برای جوانان و برای کشور خیلی خوب است.»

این فناور در پایان درخصوص وجه تمایز این شرکت با سایر مجموعه‌های مشابه گفت: «وجه تمایز ما این است که زمانی که این دستگاه را می‌سازیم، تمام عیوب و نواقص کار را به راحتی تشخیص می‌دهیم و برطرف می‌کنیم. در واقع از آنجا که هم تولید کننده و هم مصرف کننده این تجهیزات هستیم، بسیاری از مشکلاتی که کاربر با آن برخورد دارد، شناسایی کرده و رفع می‌کنیم.»

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حفاری حفاری هیدرولیک دانش‌بنیان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است