سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

«دستگاه قضا» ضامن برقراری نظم در جامعه است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
«دستگاه قضا» ضامن برقراری نظم در جامعه است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران از قزوین، حجت الاسلام سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام از جمله ادیانی است که جهان شمولی دارد و برای تمامی لحظات بشریت، حیات فردی و اجتماعی و نظام جامعی را تدارک دیده است.

وی افزود: مسئولان قضایی باید به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر تحول و تعالی مجموعه توجه داشته باشند چراکه با کار و تلاش و شناخت لایه های مختلف جامعه قطعا موفقیت حاصل می شود.

موسوی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان از اهداف نظام و انقلاب شناخت نداشته و پایبند به آن نباشند مسئولیت و مناصب آن ها بی ارزش خواهد بود.

معاون اول دادستان کل کشور عنوان کرد: ائمه اطهار با وجود تمام مشکلاتی که جامعه برای آن ها ایجاد کرده بود هرگز حاضر به ترک اجتماع و گوشه نشینی نبودند چرا که بیشتر تاکیدات دین اسلام بر پایه تعالیم اجتماعی است.

وی اضافه کرد: اشراف بر جامعه، شناخت قضات، داشتن هدف و برنامه و آگاهی از موضوعات قضایی و کیفری از ویژگی های مهم دادستانی در جامعه اسلامی است.

موسوی توضیح داد: مقام دادستانی، سالار قضاوت و شمشیر عدالت است که اگر این منصب در راه خدمت به نظام و مردم به کار گرفته شود ارزشمند خواهد بود و در غیر این صورت سبب دلسردی مردم از نظام اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: اگر نظم در جامعه نباشد نظام به اضمحلال کشیده شده و هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت از این رو ضمانت اجرای اسلام در جامعه دستگاه قضا و شخص قاضی و دادستان است.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: قدرت در دست شما قضات است و شما باید با متخلفینی که به جان و مال و ناموس مردم دست اندازی می کنند برخورد قاطع داشته باشید و خواب آرام را از چشمان آنها بگیرید.

این مسئول قضایی یادآور شد: دادستان جدید قزوین کارگروه های فعال برای برخورد با دست اندازان به نوامیس و آرامش جامعه ایجاد و به رصد و سرکشی از زندانها و زندانیان بپردازد، البته آموزش ضابطین قضایی و همچنین دیگر مسئولان به شرط رد نکردن خطوط قرمز از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.