جمعه 13 مهر 1403

دستگاه‌های قزوین به استفاده از کارشناس رسمی دادگستری مکلف هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگاه‌های قزوین به استفاده از کارشناس رسمی دادگستری مکلف هستند

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: طبق ابلاغیه صورت گرفته، کلیه دستگاه‌های دولتی به استفاده از کارشناس رسمی دادگستری مکلف هستند و باید از ارجاع مستقیم پرونده‌ها به افراد بدون هماهنگی با مرکز کارشناسان قوه قضاییه خودداری نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز سه شنبه در دیدار با هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری، افزود: یکی از معضلات کانون کارشناسان رسمی دادگستری در رابطه با دستمزد کارشناسان است که در مواردی به درستی به آن توجه نمی‌شود.

وی افزود: همین موضوع موجب بی‌دقتی در کار و لغزش از سوی کارشناسان می‌شود که باید از سوی مسئولان مربوط مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع نقاط ضعف و کاستی آن اقدام شود.

این مسوول قضایی استان افزود: امروزه کارشناسان رسمی دادگستری در بخش‌های مختلف نقش موثری برای تحقق عدالت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها دارند و باید با تامین نیرو و رفع نقاط ضعف برای استفاده بهینه از ظرفیت آنها اقدام کرد.

در ادامه رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان نیز با اشاره به کمبود نیرو در این کانون، بیان کرد: در بعضی از رشته‌ها مانند حسابداری، نقشه برداری، ثبت و... با کمبود نیرو مواجه هستیم که جهت رفع آن از ظرفیت استان‌های مجاور استفاده می‌شود.

سید حسن علائی افزود: امیدواریم مسوولان ارشد قضایی استان با هماهنگی مرکز، اقدامات لازم را برای تامین نیرو و رفع این مشکل انجام دهند تا بتوان به نحو بهتری برای انجام وظایف محوله به این کانون اقدام کرد.

*س_برچسب‌ها_س*