سه‌شنبه 3 مهر 1403

دستگیری سارقان محتویات خودرو

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
دستگیری سارقان محتویات خودرو

سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: ماموران کلانتری 107 فلسطین در محدوده "میدان فردوسی" در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتور با دو نفر راکب و ترک نشین که مشغول زاغ زنی خودرو‌های پارک شده بودند مشکوک شدند و آن‌ها را زیر نظر گرفتند که در همین حین موتور سیکلت متوقف شده و ترک نشین اقدام به باز نمودن و تخریب درب یکی از خودرو‌ها نمود.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: متهمان بلافاصله با رویت عوامل کلانتری با سرعت بسیار زیاد سوار بر موتور سیکلت خود شده و بدون توجه به دستور پلیس فرار نمودند و متواری شدند که پس از تعقیب و گریز با اجرای طرح مهار موتور سیکلت متوقف و سارقان زمینگیر و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در تحقیقات اولیه متهمان به جرم خود و 15 فقره سرقت مشابه اعتراف نمودند و اظهار داشتند که اموال مسروقه را به مالخر خود به فروش می‌رسانند که پس از اخذ دستور قضائی، طی یک عملیات ضربتی مالخر در مخفیگاه خود دستگیر شد و در بازرسی مخفیگاه تعدادی باطری خودرو، کامپیوتر خودرو، ضبط و باند و چراغ خودرو کشف گردید.

وی افزود: متهمان 25 تا 30 ساله بوده و در بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد که از سارقان سابقه دار می‌باشند و به 10 فقره سرقت مشابه اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه نمود که خودرو‌های خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل و دزدگیر مجهز نموده و از قرار دادن اشیا قیمتی و مدارک داخل خودرو خودداری نمایند.