چهارشنبه 18 مهر 1403

دشان دیگر تحمل سوال درباره امباپه را ندارد / وقتی امباپه نیست هم فقط می‌گید کیلیان، کیلیان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دشان دیگر تحمل سوال درباره امباپه را ندارد / وقتی امباپه نیست هم فقط می‌گید کیلیان، کیلیان!

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، از اهدای بازوبند کاپیتانی به اورلین شوامنی دفاع کرد و گفت فرانسه با کیلیان امباپه مشکلی ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه تیم ملی فرانسه برای انجام دو مسابقه در لیگ ملت‌های یوفا آماده می‌شود غیبت کیلیان امباپه در این فیفا دی در این کشور جنجالی شده است.

در غیاب امباپه امروز اعلام شد که دیدیه دشان بازوبند کاپیتانی را به یکی دیگر از ستاره‌های رئال مادرید، اورلین شوامنی داده است. دشان از این تصمیم خود دفاع کرد. اما سرمربی فرانسه از اینکه هر بار باید بخش عمده نشستهای خبر‌ی‌اش را به پاسخ دادن به سوال درباره امباپه اختصاص بدهد ناراحت بود. او گفت غیبت امباپه تصمیم رئال مادرید بوده و باشگاه‌ها این قدرت را دارند که به تیم‌های ملی بازیکن ندهند.

*چرا شوامنی به عنوان کاپیتان انتخاب شد؟

اورلین را به عنوان کاپیتان انتخاب کردم چون به لطف تجربه‌اش شخصیت به عهده گرفتن این مسئولیت را دارد. او البته تنها نیست و بازیکنهای دیگری در اردوی ما هست که می‌توانند رهبر باشند مثل مانیان، کوناته، ژول کنده و دیگران. برای بازی بعدی خواهیم دید.

*غیبت جنجالی کیلیان امباپه؟

کارفرمای بازیکن‌ها باشگاه‌ها هستند. باشگاه‌ها همیشه این قدرت را داشته‌اند. فدراسیونها به بازیکنها حقوق و دستمزد نمی‌دهند. علت اینکه باشگاه‌ها نگران بازیکن‌هایشان هستند فشردگی تقویم بازی‌ها است. این فقط مختص به رئال مادرید و کیلیان نیست. و البته این خبر خوبی برای تیمهای ملی نیست. من با آنچه در اختیار دارم سعی‌ام را می‌کنم. من همه تمرکزم را به رئال مادرید نمی‌دهم. چون برعکس آنها باشگاه‌های زیادی هستند که خیلی دوست دارند بازیکنان‌شان حتما در تیم ملی بازی کنند.

*مارکوس تورام به بازی فردا می‌رسد؟

او در یک تمرین انفرادی زیر نظر دکترها و فیزیوتراپهای تیم ملی کار خواهد کرد. او از ناحیه مچ پا احساس درد می‌کند. مطمئن نیستم فردا بتواند بازی کند. ولی بردلی امروز تمرین خواهد کرد و احتمالا به میدان خواهد رفت.

*بین تیم ملی فرانسه و امباپه تنش وجود دارد؟

هر کس آزاد است نظر خودش را داشته باشد. جالب اینکه کیلیان حتی وقتی اینجا نیست همه سوالها درباره او است. آیا کیلیان به تیم ملی فرانسه علاقه دارد؟ بله. تنها جواب من این است. شما آزادید که تفسیر خودتان را داشته باشید و جنجال درست کنید. درباره بازوبند و گریزمان هم خیلی حرف‌ها زده شد که واقعیت نداشت. موقتی که لیست را دادم به شما گفتم هیچوقت ممکن نیست که فضای تیم ملی فرانسه آرامش کامل داشته باشد. به خصوص حالا که کلی بازیکن جوان آمده که به حرف و حدیثهای بیرونی حساس هستند.

*علت سوالم این بود که در لیل علیه امباپه سوت زدند؟

در لیل برای امباپه سوت زدند؟ او که در لیل بازی نمی‌کند. بازیکن رئال مادرید است. خب مشخص است که هواداران لیل قرار نیست بازیکن تیم حریف را تشویق کنند.

دشان دیگر تحمل سوال درباره امباپه را ندارد / وقتی امباپه نیست هم فقط می‌گید کیلیان، کیلیان! 2
دشان دیگر تحمل سوال درباره امباپه را ندارد / وقتی امباپه نیست هم فقط می‌گید کیلیان، کیلیان! 3