یک‌شنبه 15 مهر 1403

دعوت جنبش عدالتخواه دانشجویی از سرلشکر باقری جهت حضور در دانشگاه و پاسخگویی پیرامون سربازی اجباری

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دعوت جنبش عدالتخواه دانشجویی از سرلشکر باقری جهت حضور در دانشگاه و پاسخگویی پیرامون سربازی اجباری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنبش عدالتخواه دانشجویی از رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح جهت حضور در دانشگاه و پاسخگویی به انتقادات، پیرامون سربازی اجباری دعوت کرد. متن نامه به شرح زیر است: جناب آقای سردار محمد باقری ریاست محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح سلام علیکم جنبش عدالتخواه دانشجویی در کنار مردم و مطالبه‌گران اجتماعی، قریب به دو سال است که سربازی اجباری را به عنوان یکی از پایگاه‌های...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنبش عدالتخواه دانشجویی از رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح جهت حضور در دانشگاه و پاسخگویی به انتقادات، پیرامون سربازی اجباری دعوت کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای سردار محمد باقری ریاست محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح

سلام علیکم

جنبش عدالتخواه دانشجویی در کنار مردم و مطالبه‌گران اجتماعی، قریب به دو سال است که سربازی اجباری را به عنوان یکی از پایگاه‌های تولید نابرابری، تبعیض و نارضایتی عمومی دانسته و پیگیر اصلاح آن بوده است.

ما معتقدیم این روش تامین نیروی انسانی برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، ناکارامد، ناعادلانه و تبعیض آمیز بوده و تبعات فردی و اجتماعی بسیاری را به همراه دارد، در ضمن اینکه این مدل سربازی اجباری عملا در بسیاری از کشور‌های دنیا منسوخ گشته است و توجیهی ندارد.

در این رابطه بار‌ها از طرق مختلف و توسط گروه‌های متعدد دانشجویی، از شما برای حضور در دانشگاه و پاسخگویی نسبت به این مدل سربازی اجباری، دعوت شده، که هر بار این دعوت با پاسخ منفی شما و مسئولان ستادکل مواجه شده است.

همانطور که مستحضرید در دیدار دانشجویی امسال در محضر رهبر معظم انقلاب این دغدغه توسط جنبش عدالتخواه دانشجویی بازگو شد و ایشان هم با یاد کردن از ستاد کل نیرو‌های مسلح، تاکید کردند که مسئولان در دانشگاه حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات و انتقادات دانشجویان باشند.

لذا از شما دعوت می‌شود تا با حضور در دانشگاه، پاسخگوی سوالات، ابهامات و انتقادات دانشجویان و عموم مردم باشید و بیش از این سخنان رهبری و مطالبه‌ی عمومیِ مردم را بر زمین نگذارید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته