دوشنبه 16 مهر 1403

دعوت مهم ارمنستان از جمهوری آذربایجان / توافق‌نامه صلح امضا می‌شود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
دعوت مهم ارمنستان از جمهوری آذربایجان / توافق‌نامه صلح امضا می‌شود؟

ارمنستان از جمهوری آذربایجان دعوت کرد تا پیش از شروع بیست‌ونهمین کنفرانس آب‌وهوای سازمان ملل توافق‌نامه صلح را امضا کند.

آنی بدلیان سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان در گفت وگو با خبرگزاری آرمن پرس کشورش در همین ارتباط خاطرنشان کرد که ایروان تصمیم برگزاری کنفرانس آب وهوای سازمان ملل در باکو را ابزاری برای ایجاد اعتماد بین طرفین و برقراری صلح در منطقه می داند و از آن حمایت می کند.

وی همچنین تاکید کرد که ارمنستان برای امضا این توافق نامه صلح کاملا آماده است.

خبر مرتبط پیام آذربایجان به ارمنستان: یک گزینه را انتخاب کن

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد: «طرف ارمنستانی باید یک گزینه را انتخاب کند؛ یا جاده منتهی به عادی‌سازی روابط را طی کند یا اینکه به رویارویی در تمامی جهات ادامه دهد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از تحلیل گران سیاسی با توجه به شرایط کنونی بر این باورند که لازم است برای جلوگیری از هرگونه پیشامد و پیامد منفی، مفاد توافق نامه صلح قبل از کنفرانس آب وهوای سازمان ملل امضا شود.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان افزود: اگر توافق نامه صلح به امضا نرسد، رهبرانی که به باکو می روند ممکن است ناخواسته به جنگ افروزان آینده تبدیل شوند.

خبر مرتبط الهام علی‌اف به ارمنستان هشدار داد: از تسلیح خود اجتناب کنید

رئیس جمهور آذربایجان از ارمنستان خواست از تسلیح خود اجتناب کند.

پیشتر نیز نخست وزیر ارمنستان گفته بود که ایروان و باکو بر سر 80 درصد توافقنامه صلح به توافق رسیده اند و از آذربایجان نیز دعوت کرده بود این مفاد را امضا کند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

دعوت مهم ارمنستان از جمهوری آذربایجان / توافق‌نامه صلح امضا می‌شود؟ 2
دعوت مهم ارمنستان از جمهوری آذربایجان / توافق‌نامه صلح امضا می‌شود؟ 3