چهارشنبه 4 مهر 1403

دغدغه‌ام توسعه متوازن در همه مناطق کشور است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دغدغه‌ام توسعه متوازن در همه مناطق کشور است

نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: بنده به دنبال توسعه متوازن منطقه ای در کشور با استفاده از ابزارهای مختلف نظارتی هستم.

نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: بنده به دنبال توسعه متوازن منطقه ای در کشور با استفاده از ابزارهای مختلف نظارتی هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم حسین زاده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه چهارم مهر ماه) مجلس شورای اسلامی درباره تقاضای استعفای خود از نمایندگی مجلس گفت: لازم می دانم از رئیس جمهور تشکر کنم که به بنده اعتماد کرد و در عمل نشان داد به وفاق ملی پایبند است.

وی گفت: در روزهای اخیر با پرسش های متعددی رو به رو شدم که آیا حسین زاده حضور در دولت را به نمایندگی مجلس ترجیح می دهد؟ عده ای بنده را قضاوت کردند که نمایندگی مجلس را پله ای برای ترقی می دانست.

وی بیان کرد: واقعیت امر این است که من هویت سیاسی خود را از شهرستانی گرفتم که چند فرهنگی است و مردم کرد و ترک و شیعه و سنی با هم زندگی می کنند و دغدغه اصلی بنده تحقق حقوق شهروندی است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همواره شاهد انحراف در تحقق برنامه های پنج ساله توسعه کشور بوده ایم و دیدیم برخی از استان ها به شدت برخوردار و برخی دیگر از توسعه لازم برخوردار نیستند چرا که هیچ نهاد نظارتی برای تخصیص اعتبارها وجود نداشت و همواره لابی های سیاسی و اقتصادی در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

حسین زاده با بیان اینکه رصد و ارزیابی بر روند توسعه مناطق مختلف کشور و تخصیص متوازن اعتبارات باعث شد که این مسئولیت را بپذیرم گفت: بنده هدف خود را توسعه متوازن منطقه ای با استفاده از ابزارهای نظارتی می دانم. ما باید تعاریف قومی، نژادی و مذهبی را کنار بگذاریم و بدانیم همه جزیی از ملت ایران هستیم و نباید کسی احساس کند که به خاک ایران تعلق ندارد و باید شرایطی را فراهم کنیم که خود را فدای ایران کنند و در مقابل تهدیدات بایستند.

وی تاکید کرد: ملاک گزینش مسئولان باید شایستگی آنها باشد و بنده برای تکدی گری و گدایی پست نیامده ام و اگر نمایندگان مجلس تشخیص دهند که بنده شایستگی لازم را برای حضور در دولت دارم، با استعفای بنده از نمایندگی مجلس موافقت کنند.

حسین زاده اظهار کرد: عده ای به بنده گفتند چرا می خواهی جایگاه مطالبه گری مجلس را به جایگاه پاسخگویی در دولت ترجیح دهی که بنده می گویم چنین چیزی نیست و به دنبال ایجاد عدالت در کشور هستم و سختی ها را برای این موضوع به جان می خرم.

وی تصریح کرد: رویای من از بین رفتن فقر، نابرابری و تبعیض در همه مناطق کشور است و تمام انرژی خود را برای تحقق عدالت در کشور خواهم گذاشت. معتقد نباید فقط برخی افراد خاص و ویژه فرصت های بیشتری داشته باشند و عده ای از مردم هم از فرصت ها محروم شوند. رویای من برای ایران آن است که هیچکس از فرصت های زندگی در مناطق مختلف محروم نباشند و همه باید سهم خود را از توسعه دریافت کنند.

به گزارش مهر، رئیس جمهور 5 شهریور ماه با صدور حکمی عبدالکریم حسین زاده را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد. مطابق با آیین نامه داخلی مجلس، پذیرش استعفای نمایندگان موکول به تصویب در مجلس است.