شنبه 29 اردیبهشت 1403

دولت با پیشنهاد تغییر نرخ پتروشیمی‌ها مخالفت کرد!

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها طبق بودجه سال گذشته و جاری و قانون هدفمندی نرخ منابع انرژی بوده و مصارف آن مشخص است.

وی ادامه داد: مجلس سال گذشته درباره عدم افزایش قیمت گاز از دولت مطالبه داشت و در بودجه 1402 پیش بینی تحقق درآمد کرده بود. بنابراین دولت باید منابع تامین یارانه‌ها را محقق کند. در این میان نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هم پیش بینی شد و آیین‌نامه‌ای بعد از دریافت نظرات دستگاه‌های مربوطه به تصویب رسید. بر همین اساس دولت قصدی در تغییر این مصوبه و آیین نامه ندارد.

بهادری جهرمی افزود: بنابراین در حالی وزارت اقتصاد پیشنهاد فرمول شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در برنامه هفتم توسعه داده بود که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی دولت قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.

براساس این گزارش، احسان خاندوزی که با انتقادات عدیده فعالان بازار سرمایه مواجه بوده، اعلام کرده بود: وزارت اقتصاد با نرخ ثابت خوراک پتروشیمی ها مخالف است و باید مبنا بر اساس فرمول باشد. مبنا قرار گرفتن فرمول عاملی برای پیش‌بینی پذیر شدن بازارها بوده و پیشنهاد شده فرمول برای 3 و 5 سال و یا حتی تا پایان برنامه هفتم توسعه باشد.