پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دولت 12.3 میلیارد ریال به آموزش استثنایی خراسان شمالی کمک کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دولت 12.3 میلیارد ریال به آموزش استثنایی خراسان شمالی کمک کرد

بجنورد - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال 12 میلیارد و 307 میلیون ریال اعتبار از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آموزش دانش‌آموزان بانیازهای ویژه این استان تخصیص یافته و در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

علی متقیان روز چهارشنبه به مناسب روز جهانی معلولان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه خیران برای کمک به دانش آموزان بانیازهای ویژه همکاری مطلوبی داشته اند و دولت هم در سه سال اخیر به طور میانگین سالانه 10 میلیارد ریال به تامین و تهیه تجهیزات تخصصی مدارس استثنایی استان کمک کرده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: این تجهیزات شامل دستگاه های مورد نیاز برای گروه های مختلف معلولیتی بوده است.

وی اظهار داشت: در این استان هزار و 470 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی و هزار و 600 نفر نیز در مدارس عادی زیر پوشش این اداره هستند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای ارتقای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان گفت: بر اساس بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برای توانمند کردن معلمان و مدیران مدارس اقدام شده است تا معلمان در تمام ابعاد و معلولیت ها تخصص داشته و به نوعی معلم چندمهارتی باشند.

آموزش 40 معلم چندمهارتی

متقیان افزود: امسال حدود 40 نفر از معلمان استثنایی، آموزش های مختلف چندمهارتی را فراگرفتند و تلاش داریم تا هر سال شماری از معلمان از این آموزش ها بهره مند شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: این آموزش ها ادامه دارد و تمام معلمان زیر پوشش طرح قرار می گیرند تا چندمهارتی شوند.

وی اظهار داشت: ساخت مدرسه برای دانش آموزان با طیف اوتیسم از دیگر اقدامات برای ارتقای این قشر است و هدف آن است که مدارس با نیاز دانش آموزان بانیاز ویژه منطبق باشد.

متقیان تاکید کرد: آموزش، یکی از حقوق اساسی افراد است و ما تلاش داریم تا عدالت اجتماعی محقق شود و شرایط برای حضور تمام افراد با نیازهای ویژه در مدارس فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: این امر در مدارس عادی هم مورد توجه بوده است، نخستین مدرسه عادی منطبق با شرایط معلولیت ها در بجنورد، مناسب سازی شده است.

46 مدرسه استثنایی در روستاها 

متقیان با اشاره به اینکه امسال 12 مدرسه استثنایی در روستاهای استان راه اندازی شده است، تصریح کرد: اکنون 46 مدرسه استثنایی در نقاط روستایی خراسان شمالی فعال است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: برای توسعه آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه، مدارس روستایی توسعه خواهد یافت.

سه هزار و 70 دانش آموز زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*