یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

دو وزنه بردار دیگر ایران به مدال رسیدند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دو وزنه بردار دیگر ایران به مدال رسیدند

مهدی کرمی و پیمان جان مدال نقره و برنز دسته 109 کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را به دست آوردند.

مهدی کرمی و پیمان جان مدال نقره و برنز دسته 109 کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را به دست آوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت دسته 109 کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی طبق استارت لیست اعلام شده و با توجه به حضور روسلان نورالدینف قهرمان نامی المپیک و جهان از ازبکستان با قهرمانی این اسطوره عنوان دار وزنه برداری جهان به پایان رسید.

مهدی کرمی و پیمان جان دو نماینده کشورمان در این دسته وزنی موفق شدند پس از رقیب نامدار ازبک خود سکوهای نایب قهرمانی و سومی این پیکارها را کسب کنند.

درخشش کرمی با سه حرکت صحیح در یکضرب

تیم ملی وزنه‌برداری ایران در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری در چارچوب پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حرکت یک‌ضرب دسته 109 کیلوگرم به 2 مدال نقره و برنز توسط مهدی کرمی و پیمان جان دست یافت.

پیمان جان در این وزن ابتدا در مهار وزنه 165 کیلوگرم ناموفق بود. اما در حرکت دوم وزنه 166 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت پایانی خود وزنه 170 کیلوگرم را انداخت تا نهایتاً با همان رکورد 166 کیلوگرم به مدال برنز یکضرب برسد.

دیگر نماینده ایران در این وزن، مهدی کرمی نیز هر 3 حرکت خود را با موفقیت تمام کرد. کرمی با مهار وزنه 173 کیلوگرم به عنوان دومی رسید. نورالدینف ازبک قهرمان جهان و المپیک در یکضرب با مهار 187 کیلو به مدال طلا رسید.

عملکرد عالی پیمان جان در دوضرب

رقابت دوضرب برای دو ملی پوش جوان و پرانگیزه کشورمان به نسبت یکضرب تقریباً اندکی تغییر داشت زیرا این پیمان جان دوضرب زن بود که با سبقت گرفتن از رقیب و هم تیمی جوان خود یعنی مهدی کرمی موفق شد ضمن پر کردن امتیاز از دست رفته در یکضرب، صاحب سکوی نایب قهرمانی و مدال نقره دوضرب شود.

پیمان جان موفق شد در دوضرب با مهار وزنه 216 کیلوگرم و ثبت مجموع 382 کیلوگرم صاحب نشان نقره دوضرب و مجموع شود. مهدی کرمی هم با مهار وزنه‌های 173 کیلوگرم در یکضرب، 207 کیلوگرم در دو ضرب موفق شد با ثبت مجموع 380 کیلوگرم در نخستین حضور بین المللی خود صاحب دو نشان برنز دوضرب و مجموع و نقره یکضرب شود.

روسلان نورالدینف ازبک نیز در دوضرب با مهار وزنه ارزشمند 230 کیلوگرم و مجموع 417 کیلوگرم صاحب هر سه نشان طلای یکضرب، دوضرب و مجموع شود.