یک‌شنبه 18 شهریور 1403

دپوی بالای "شیرخشک" در کشور / کنترل روزانه تولید شرکت‌ها

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دپوی بالای "شیرخشک" در کشور / کنترل روزانه تولید شرکت‌ها

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به این‌که در حال حاضر دپوی شیرخشک در کشور زیاد است، گفت: کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولید و توزیع کننده شیرخشک انجام می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رستمی؛ مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به این‌که در حال حاضر دپوی شیرخشک در کشور زیاد است، اظهار کرد: کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولید و توزیع کننده شیرخشک انجام می‌شود.

وی به بحران یک سال گذشته شیرخشک در کشور و تلاش انجام شده جهت ایجاد ثبات در بازار شیرخشک‌ها اشاره و اظهار کرد: کمبود شیرخشک در ماه جاری به چهار محصول و برند رسیده است و به منظور رفع همین موضوع نیز ساختارسازی کرده‌ایم.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تأخیر در بازپرداخت بیمه‌ها را از دیگر مباحثی دانست که مسبب ایجاد مشکل برای چند قلم شیرخشک است و گفت: البته بازپرداخت بیمه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و آن مواردی که در سامانه تی‌تک ثبت می‌کنند، مطالبات تا اردیبهشت ماه را دریافت کرده‌اند و بنابراین تاخیرهای بیمه‌ها از پنج ماه به حدود 50 روز رسیده است؛ البته با با برندهای اصلی شیرخشک نیز توافق کرده‌ایم که تسویه‌ها سه ماهه انجام شود.

دپوی 2 ماهه شیرخشک در کشور / سریع‌ترین راه جست‌وجوی شیرخشک

رستمی همچنین اصرار بر مصرف برند خاصی از شیرخشک از سوی مصرف‌کنندگان را از دیگر عوامل بروز برخی کمبودهای موقتی عنوان و بیان کرد: در این زمینه نیز به فرهنگسازی نیاز است تا در مواقع لزوم از برندهای جایگزین استفاده شود.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بنابراین اگر کمبود موقتی برخی برندهای خاص را کنار بگذاریم، دپوی شیرخشک کوپنی در استان‌ها هفت تا هشت ماه است.