پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو

وب‌گاه الف

معاون وزیر صمت اظهار امیدواری کرد که ظرف چند ماه آینده بر اساس تفاهمات انجام شده میان وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و همچنین نظام بانکی بتوانیم تسهیلات مناسبی را هم در قالب تامین مالی و هم در قالب تسهیلات در اختیار صنعت داروسازی قرار دهیم.

خبرگزاری تسنیم

مدیر کانون هموفیلی ایران از شناسایی 13 هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل فراورده های آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: از سال 1401 تا کنون 900 فراورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در دولت سیزدهم شناسایی و جهت اطلاع به مردم معرفی شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 12 هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو برای تولید آن مجوز گرفتند، گفت: سالانه حدود 250 میلیون عدد از مکمل‌های دارویی، غذایی و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید 250 میلیون عدد مکمل و فرآورده گیاهی در ایران رقم صادرات محصولات و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را 13 میلیون دلار اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند.

وب‌گاه خبر آنلاین

در ایران حدود 13 هزار بیمار هموفیلی وجود دارد، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است.

وب‌گاه عصر ایران

تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از کانون هموفیلی ایران، دکتر سعید بَرپَروَشان مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین ماه روزجهانی هموفیلی، اظهار داشت: در ایران حدود 13 هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که 13 فاکتور انعقاد خون دارد. وی گفت: بیماری هموفیلی حدود 17 نوع دارد که در نوع فاکتور‌های این بیماری فاکتور 8 و 9 مهم‌ترین فاکتور...

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در سال 1402 اعلام کرد که 44 خط تولید جدید و 96 داروی جدید وارد بازار دارویی کشور شده است.

وب‌گاه عصر ایران

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو با توجه به اثرات مضر فلزات سنگین به‌ویژه برای زنان باردار و کودکان، نسبت به پیامد‌های زیانبار استفاده از رژ لب‌های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین افراط در مصرف این فرآورده هشدار داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه‌کننده دارو‌های کمیاب، تخلف گران‌فروشی دارو کشف شد.

وب‌گاه فرارو

17 آوریل مصادف با 28 فروردین، روز جهانی هموفیلی است. این مناسبت‌های جهانی فرصت ارزنده‌ای برای آشنایی دولت‌ها و مردم جهان با انواع بیماری‌های خونریزی دهنده است.

وب‌گاه گسترش

دکتر سجاد اسماعیلی، در توضیح آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور، اعلام کرد که در سال گذشته تعداد 68 میلیون و 500 هزار قوطی شیرخشک رگولار (شیرخشک معمولی) تولید و به فروش رسیده است. او افزود که تولید و فروش شیرخشک رگولار در سال 1402 نسبت به سال 1401 به نسبت 15 درصد رشد داشته است.

خبرگزاری تسنیم

کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی با اشاره به عوارض و اثرات جبران‌ناپذیر استفاده از رژلب‌های قاچاق گفت: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس اداره داروی سنتی گفت: زالوی طبی عرضه‌شده در داروخانه مورد تأیید است.