شنبه 29 اردیبهشت 1403

دیدار «رحمان» با رئیس آژانس همکاری بین المللی ژاپن

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
دیدار «رحمان» با رئیس آژانس همکاری بین المللی ژاپن

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «آکیهیکو تاناکا» رئیس آژانس همکاری بین‌المللی (جایکا) در «دوشنبه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به همکاری تاجیکستان با آژانس همکاری بین‌المللی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان از سطح همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در ارتقای مهارت‌های کارمندان دولتی، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری برای تامین آب آشامیدنی و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ها، هوانوردی، حفظ و نگهداری سلامت مادر و کودک، توسعه مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی، اقتصاد، انرژی و مدیریت مرزهای دولتی ابراز رضایت کرد.

در این دیدار دو طرف آمادگی خود را برای ادامه همکاری در سایر زمینه‌های اولویت‌دار و اجرای اهداف استراتژیک تاجیکستان در چارچوب برنامه کشوری آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن تایید کردند.

در بخش دیگری این دیدار مسائل مربوط به بهبود فضای کسب و کار، ارتقای اشتغال جمعیت، افزایش سطح رقابت‌پذیری تاجیکستان، توسعه ساختار صنعت و صادرات، سازماندهی مشاغل جدید، تامین منابع مالی برای انجام اقدامات پیشگیری از بلایای طبیعی و کاهش تاثیر منفی اثرات تغییرات اقلیمی بررسی شدند.

طی این دیدار خاطرنشان شد: تعامل در زمینه آماده‌سازی متخصصان و کارمندان دولتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، مالی، بانکی، گردشگری، راه‌سازی، انرژی و سایر صنایع همچنان در اولویت توسعه روابط دوجانبه است.

دیدار «رحمان» با رئیس آژانس همکاری بین المللی ژاپن 2
دیدار «رحمان» با رئیس آژانس همکاری بین المللی ژاپن 3