جمعه 7 اردیبهشت 1403

رئیس دانشگاه علم و صنعت: درصددیم پرچم‌دار دانش هوش مصنوعی در کشور باشیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رئیس دانشگاه علم و صنعت: درصددیم پرچم‌دار دانش هوش مصنوعی در کشور باشیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه علم و صنعت، منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت در آیین تجلیل از عوامل برگزاری همایش تخصصی هوش مصنوعی، فرهنگ و حکمرانی آینده که در سالن جلسات ریاست این دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه جدی به دانش هوش مصنوعی، از برگزاری همایش هوش مصنوعی، فرهنگ و حکمرانی آینده توسط دانشگاه علم و صنعت ایران و پایه‌گذاری مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند در این دانشگاه، ابراز خرسندی کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران، درصدد است در دانش فراگیر هوش مصنوعی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، پرچم‌دار در کشور و مروج آن باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: از نظر من، هوش مصنوعی از بهترین سرفصل‌های کاری دانشگاه محسوب می‌شود و بذری است که پر بار خواهد بود.

در این مراسم، محمدرضا قاسمی، دبیر نشست تخصصی هوش مصنوعی، فرهنگ و حکمرانی آینده و رئیس مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر بهروز مینایی بیدگلی، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر و رئیس هیات امنای مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران، گزارش کوتاهی از فعالیت و اقدامات انجام شده در راستای اهداف مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه از زمان افتتاح این مرکز تاکنون در قالب 6 کارگروه اندیشه‌ورزی، کاربردی‌سازی، روایت‌سازی پیشرفت، مدیریت و زیرساخت، ارتباطات و امور بین‌الملل و شبکه دانشجویی ارائه کردند.

در انتهای این مراسم، رئیس دانشگاه علم و صنعت با اهدای لوح و هدیه، از دست اندرکاران برنامه‌ریزی و عوامل اجرایی برگزاری نشست تخصصی هوش مصنوعی، فرهنگ و حکمرانی آینده تجلیل کرد. نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده»، همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و نوآوری در تاریخ 23 آذرماه 1401 با حضور اندیشمندان و فرهیختگان و با مشارکت نهادهای علمی و تحقیقاتی، در این دانشگاه برگزار شد که طی آن، ضمن تجلیل از مقام علمی دانشمند شهیدمحسن فخری زاده، مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران افتتاح شد و تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری‌های دیجیتالی و هوشمندسازی، بین مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، به امضا رسید.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاهیان

دانشگاه علم وصنعت هوش مصنوعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
رئیس دانشگاه علم و صنعت: درصددیم پرچم‌دار دانش هوش مصنوعی در کشور باشیم 2