پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

رئیس صمت به صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های گچساران واکنش نشان داد / شریفی: کمبود آرد نداریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رئیس صمت به صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های گچساران واکنش نشان داد / شریفی: کمبود آرد نداریم

رضا شریفی گفت: هیچ بحثی برای کمبود آرد در شهرستان وجود ندارد با این وجود آرد مورد نیاز نانواداران در حال توزیع است و شرایط در حال برگشت به روال عادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا شریفی، رئیس صمت گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ درباره آخرین وضعیت محدودیت های کرونایی در بازار این شهرستان گفت: با توجه به تعطیلات اخیر و مصوبات ستادمقابله با کرونا؛ در این شهرستان بجز مشاغل سطح یک، اعمال محدودیت به طورکامل نیز بر سایر مشاغل و صنوف هم اعمال شد.

وی افزود: در این بین نیز گیم نت ها، آرایشگران، قهوه خانه ها، تالارهای پذیرایی، مشاورین املاک و اتومبیل، باشگاه های ورزشی و نیز دیگر مشاغل غیر ضرور با حضور گشت ها مشترک و همکاری سایر نهادها و دستگاه ها، محدودیت نیز به صورت مطلوب اعمال شد هرچند بازاریان هم پای کار بودند و به خوبی همکاری های لازم را مبذول داشتند.

شریفی گفت: متاسفانه برخی اصناف هم نسبت به تذکرات و مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان هم بی تفاوت بودند که در این خصوص اعمال قانون شدند که در این راستا می توان گفت که بالغ بر 120 واحد صنفی متخلف برخورد قانونی صورت گرفت که در نتیجه این صنوف هم پلمپ و هم مشمول جریمه شدند.

رئیس صمت گچساران اظهارکرد: بنابراین در طول این یک هفته تعطیلات تلاش های همه جانبه برای اجرای مصوبات ستاد کرونا با جدیت دنبال و پیگیری شد، هرچند با پایان یافتن تعطیلات بازهم محدودیت ها برای مشاغل سطح سه و چهار و غیر ضرور همچنان پا برجا خواهد بود که دراین خصوص تابع تصمیمات جدید ستاد کرونا هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات نانوایی ها در بحث خدمات رسانی به شهروندان هم گفت: در حال حاضر واحدهای خبازی در این شهرستان در حال فعالیت هستند، مشکلی که وجود داشت در روزهای تاسوعا و عاشورا بود که با توجه به فضای معنوی و اعتقادات حاکم برجامعه نیز تعدادی از نانوایی ها تعطیل بودند که با پیگیری های صورت گرفته نیز این مشکل مرتفع شد.

رئیس صمت گچساران ادامه داد: با این وجود آرد مورد نیاز نانواداران در سطح شهرستان در حال توزیع است و شرایط در حال برگشت به روال عادی است و مشکل خاصی در این زمینه هم وجود ندارد.

شریفی تصریح کرد: بنابراین هیچ بحثی برای کمبود آرد در شهرستان وجود ندارد و سهمیه آرد واحدهای خبازی همان کما فی سابق است، اگرچه بعضا شاید کمبودهایی به صورت کلی وجود داشته باشد که قابل احساس هم نیست، به هرحال کارخانه آرد شهرستان فعال است و آرد به اندازه کافی موجود و به موقع هم توزیع می شود.

وی درادامه افزود: اما صراحتا می توان بیان کرد که در روز عاشورا و تاسوعا کم و بیش مشکلاتی همزمان با اعمال محدودیت ها در شهرستان وجود داشت که با پیگیری های لازم نیز از طرف فرمانداری و اداره صمت مشکل مرتفع شد و در حال حاضر نیز واحدهای خبازی در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

شریفی درادامه اظهارکرد: با توجه به تصمیمات ستاد کرونا نیز خود بازار تاکنون همراهی خوبی داشته است، که همزمان انتظار این است که خود مردم نیز دورهمی ها و تجمعات را کمتر کنند به هرحال در کنار مردم تا مرتفع شدن مشکلات هستیم.

انتهای پیام /