چهارشنبه 18 مهر 1403

رئیس کمیته عدالت ورزشی سری آ:/ هرکس شعار نژادپرستانه داد را ساکت کنید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رئیس کمیته عدالت ورزشی سری آ:/ هرکس شعار نژادپرستانه داد را ساکت کنید!

جراردو ماستندریا، رئیس کمیته عدالت ورزشی سری آ، از هواداران خواست تا با کسانی که در ورزشگاه شعار نژادپرستانه می‌دهند برخورد کنند.

به گزارش "ورزش سه"، همه گیر شدن دوباره شعارهای نژادپرستانه در برخی از استادیوم‌های فوتبال ایتالیا، منجر به مصاحبه رئیس عدالت ورزشی فوتبال ایتالیا و درخواست جالب توجه او از هواداران حاضر در استادیوم شده است.

جراردو ماستندریا، رئیس عدالت ورزشی سری آ در گفتگو با خبرنگاران از هواداران خواست تا هرکسی که در ورزشگاه شعارهای نژادپرستانه داد را محکوم کنند تا خودشان مانع از اعمال محکومیت سنگین باشگاه‌ها شوند.

او در این مورد گفت: "توهین‌های نژادپرستانه در سال‌های اخیر همواره مانند آفتی در فوتبال ایتالیا بوده و به نظر می‌رسد بار دیگر در حال اوج گرفته است. به همین علت باشگاه‌ها و مدیران آنها در حال چاره اندیشیدن برای جلوگیری از این اتفاقات هستند. با این حال خواهشی که از طرفداران حاضر در استادیوم دارم این است که اگر دیدند هواداری اقدام به سر دادن شعار‌های نژادپرستانه می‌کند، اجازه این کار را ندهید و خودتان جلوی این اتفاق را بگیرید."

در همین راستا، رسانه فوتبال ایتالیا در مورد صحبت‌های ماستندریا نوشت: "مسئولان از هواداران می‌خواهند خودشان جلوی این اتفاق را بگیرند در حالی که در فوتبال انگلیس، مسئولان تمرکز بیشتری بر شناسایی افراد خطاکار دارند و بعد از شناسایی آنها را محکوم می‌کنند.

اگرچه دستیابی به این هدف در فوتبال ایتالیا مشکل است، چرا که استادیوم‌ها و فروش بلیت در اختیار باشگاه‌ها نیستند. بهتر است به زودی شاهد استفاده از فناوری شناسایی افراد حاضر در استادیوم باشیم تا شاید این اتفاق کمتر در ورزشگاه‌ها رخ دهد. با این حال نمی‌توان از جنبه عمومی این قضیه گذشت، چرا که هواداران هم می‌توانند در صورت مشاهده چنین شعارهایی سریعا برخورد کنند و اجازه همه گیر شدن اقدامات این‌چنینی را ندهند."