یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رانندگانی که از ماسک استفاده نکنند برخورد قانونی می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رانندگانی که از ماسک استفاده نکنند برخورد قانونی می شود

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرای طرح برخورد قانونی با تاکسیرانانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پیرو مصوبه ستاد کرونای تاکسیرانی خبر داد و گفت: از نیمه مهر ماه استفاده از ماسک در ناوگان تاکسیرانی الزامی است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل عرشیان روز دوشنبه با اعلام این خبر به افزایش شیوع مجدد ویروس کرونا و سهم بالای ناوگان حمل و نقل عمومی در انتشار ویروس کرونا به دلیل عدم رعایت رانندگان و مسافرین اشاره کرد و افزود: با توجه به قرمز شدن وضعیت استان قزوین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، میکروب زدایی و ضدعفونی تاکسی‌ها و استفاده از ماسک توسط رانندگان تاکسی الزامی شد.

عرشیان با اشاره به اینکه تا کنون 247 تاکسیران در کشور و هشت تاکسیران در قزوین بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند تصریح کرد: مقرر شد از روز سه شنبه 15 مهرماه با آن دسته از رانندگانی که از ماسک استفاده نمی کنند برخورد شود.

وی اظهار داشت: همچنین تاکسیرانانی که در ایستگاه های تاکسی تجمع می کنند و همچنین رانندگانی که نسبت به ضدعفونی و میکروب زدایی درون تاکسی بی اعتنا هستند برخورد قانونی توسط بازرسان سازمان تاکسیرانی صورت گیرد.

این مسوول یادآور شد: متخلفین پس از احراز موارد تخلف به کمیته انضباطی سازمان تاکسیرانی معرفی می شوند و در این کمیته با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف استفاده نکردن از ماسک می توانند موارد را با شماره ارتباطات مردمی 137 و یا سامانه ارتباطات مردمی سازمان تاکسیرانی به شماره 33848 در میان بگذارند.

هم‌اکنون سه هزار و 650 دستگاه تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*