جمعه 10 فروردین 1403

راه‌اندازی آموزشگاه بازیگری و VOD مخصوص کانون تهیه‌کنندگان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
راه‌اندازی آموزشگاه بازیگری و VOD مخصوص کانون تهیه‌کنندگان

امیرحسین خرمشاهی تهیه‌کننده و برنامه‌ساز شناخته شده از راه‌اندازی یک آموزشگاه هنری با شهریه‌های تعریف شده، برگزاری جشنواره رسانه‌های دیداری و افتتاح یک وی‌او‌دی ویژه به دست تهیه‌کنندگان خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست تهیه‌کنندگان کانون رسانه‌های دیداری با حضور جمعی از تهیه کنندگان، مجریان و مدیران در موزه فرش برگزار شد.

در این نشست از مجله «دیداری نو» کانون تهیه‌کنندگان رونمایی شد. تهیه‌کنندگان قدیمی همچون رضا رفیع، پیمان یوسفی، محمود گبرلو، مجید قناد، مهدی فرجی، امیرحسین خرمشاهی، حسین طاهری، جواد قارایی، مریم جلالی، ایمان شمسایی، الهام حاتمی، مجتبی رشوند، مسلم آقاجان‌زاده، احسان ارغوانی، محمود محمودی حضور داشتند.

در جمع تهیه‌کنندگان مدیرانی همچون سعید مقیسه رئیس ساترا، فیروزجایی - نماینده هیات رئیسه مجلس و برخی دیگر آمدند که در نوع خودش قابل توجه بود.

در حاشیه این برنامه، خبرنگار تسنیم گفت‌وگویی با امیرحسین خرمشاهی مدیرعامل کانون تهیه‌کنندگان داشت و او از چند اتفاق مهم، خبر داد.

روایت «نقویان» از همراهی یا تقابل با پلتفرم‌ها / سریال «حاج قاسم» امسال ساخته می‌شود + فیلم

خرمشاهی با اشاره به اینکه سال 1402، سال افتتاح برای کانون خواهد بود، توضیح داد: به زودی به سمت افتتاح آموزشگاه کانون با 14 عنوان برای انتقال تجربه از پیشکسوتان با بیش از چهار دهه تجربه در حوزه رسانه مثل فیلمسازی و برنامه‌سازی برای نسل جوان رونمایی خواهیم کرد و این آموزشگاه به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

او در پاسخ به این سؤال چه کسانی می‌توانند در این آموزشگاه حضور پیدا کنند و آموزش ببینند و هزینه‌هایش به چه صورت است، افزود: همه علاقه‌مندان می توانند به شکل آنلاین و حضوری از طریق سایت کانون ثبت‌نام کنند. برای این ثبت‌نام هزینه بسیار کمی را پرداخت می کنند که قابل قیاس با آموزشگاه‌های بخش خصوصی نیست. گواهینامه مشترک بین کانون تهیه‌کنندگان و وزارت ارشاد و سازمان فنی حرفه‌ای داده می‌شود که قابل ترجمه و ارجاع به کشورهای اروپایی است.

مدیرعامل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری در توضیح بیشتر گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در عناوینی چون کارگردانی، بازیگری، تدوین، تصویربرداری، فیلمنامه‌نویسی، عروسک‌سازی، صدابرداری، اجرا، گویندگی، اجرای برنامه‌های زنده و... در آموزشگاه کانون ثبت‌نام کنند. کانون این ضمانت را می‌دهد که در این آموزشگاه حداقل از هر دوره بین سه تا پنج نفر از میان کسانی که با نمره A پذیرفته شوند، در بازار صنعت رسانه استفاده شود‌.

او در پاسخ به این سؤال که فضای فریبکاری و کلاهبرداری در بسیاری از این آموزشگاه‌های خصوصی وجود دارد، افزود: این آموزشگاه حتماً بی‌رقیب خواهد شد. چون ما مجموعه غیرانتفاعی هستیم و اصلاً به دنبال تولید ثروت در حوزه فرهنگ و هنر نیستیم.

خرمشاهی همچنین به برگزاری جشنواره رسانه‌های دیداری و راه‌اندازی یک وی‌اودی ویژه اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که سعید مقیسه رئیس ساترا و مهدی فرجی به عنوان رئیس هیئت مدیره وعده دادند در 6 ماهه دوم سال 1402جشنواره افتتاح خواهد شد و نکته مبارک و بسیار ارزشمند افتتاح VOD کانون است که به دست تهیه‌کنندگان مؤلف و مؤثر در حوزه رسانه مدیریت خواهد شد. فکر نمی‌کنم زمان راه‌اندازی و افتتاح آن به بیش از 6 ماه برسد. ان‌شاءالله هرچه زودتر این اتفاق خواهد افتاد.