چهارشنبه 13 تیر 1403

راه برون‌رفت از مشکلات سلامت اجرای سیاست‌های ابلاغی است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
راه برون‌رفت از مشکلات سلامت اجرای سیاست‌های ابلاغی است

رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: راه برون رفت از مشکلات نظام سلامت اجرای دقیق و کامل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اکبری ساری؛ نماینده ستاد سلامت جلیلی با بیان اینکه فقر و محرومیت بیماری‌ها را تشدید می‌کند، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه برای ارتقای سلامت جامعه رفع فقر و محرومیت است که برای آن برنامه های خوبی در برنامه‌های آقای جلیلی وجود دارد.

وی گفت: راه برون‌رفت از مشکلات نظام سلامت اجرای دقیق و کامل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و آقای جلیلی در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت افزود: برنامه مهم، تلاش هدفمند و نظام‌مند برای بهبود سبک زندگی منطبق بر آموزه‌های ایرانی و اسلامی است به طوری که مصرف کالاهای آسیب‌رسان به سلامت مانند دخانیات کاهش یابد. این امر با تدوین قوانین مناسب و برنامه‌های موجود اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: فراهم کردن آب سالم و بهداشتی برای همه، بهداشت خاک برای رفع مشکل محصولات کشاورزی، بهبود وضعیت جاده‌ها برای کاهش تصادفات رانندگی از جمله اقدامات در دست کار خواهند بود.

لزوم توجه به معیشت و جایگاه پزشکان در دولت آینده

اکبری ساری بیان کرد: برنامه‌های حوزه سلامت از طریق تقویت شبکه بهداشتی کشور در کشور می‌تواند اجرا شود. در دولت آقای جلیلی برنامه پزشکی خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت توسعه خواهد یافت و همه خانواده‌ها را تحت پوشش قرار خواهد داد.