یک‌شنبه 1 مهر 1403

راوی لحظه‌های ناب تاریخ اسلام

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
راوی لحظه‌های ناب تاریخ اسلام

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیامی درگذشت زنده‌یاد محمود حکیمی، نویسنده پیشکسوت، را تسلیت گفت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی درگذشت محمود حکیمی، نویسنده و مترجم صاحب‌نام ایرانی را تسلیت گفت.

حامد علامتی درپی درگذشت این نویسنده ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، حکیمی را راوی لحظه‌های ناب و شگرف از تاریخ اسلام و از طلایه‌داران خلق داستان‌های دینی ویژه‌ی گروه سنی کودک و نوجوان توصیف کرده و آورده است: بسیاری از آثار فاخر دینی که پیش و پس از انقلاب اسلامی، برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده، متأثر از قلم توانا و تأثیرگذار اوست. متن پیام به این قرار است:

العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَهرُ

دست مرگ هرگز به کلمات درخشان، اندیشه‌های جاویدان و روایت‌های ماندگار نخواهد رسید. خبر مرگ «حکیم» ی چون استاد فرزانه و اندیشمند وارسته، استاد محمود حکیمی، اندوهی سنگین، مصیبتی جان‌کاه و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است، که هرگز در باور ما نخواهد گنجید.

حکیمی فرصت حیات اجتماعی همراه با نهضت امام را فراهم کرد

درگذشت این اندیشمند گران‌قدر، که سال‌های عمر گران‌بهای خود را در مسیر تعالی فرهنگ و معارف اسلامی سپری کرد، به‌مانند غروب خورشیدی تابان در سرزمین دانش و حکمت ایرانی و اسلامی است.

او که راوی لحظه‌های ناب و شگرف از تاریخ اسلام بود، نویسندگی را از نوشتن برای کودکان و نوجوانان آغاز کرد و از طلایه‌داران خلق داستان‌های دینی ویژه‌ی این گروه سنی بود. بسیاری از آثار فاخر دینی که پیش و پس از انقلاب اسلامی، برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده، متأثر از قلم توانا و تأثیرگذار اوست.

او همچنین در زمینه‌های علم، ادبیات، تاریخ معاصر، تاریخ تمدن، تاریخ اسلام و... آثار فاخر و ارزشمندی خلق کرده است که مورد استقبال مخاطبان، به‌ویژه جوانان قرار گرفته و باعث گرایش طیف گسترده‌ای از جامعه به کتاب و کتاب‌خوانی شده است.

رحلت این اندیشمند گران‌مایه را که موجب تأسف و تألم خاطر شد، به بازماندگان آن مرحوم، دغدغه‌مندان ادبیات دینی، نویسندگان و پژوهش‌گران حوزه‌ی کودک و نوجوان و جامعه کتاب‌خوان، از صمیم دل تسلیت می‌گوییم.

محمود حکیمی روز 30 شهریور 1403 و پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 80 سالگی از دنیا رفت.

کانون کتابی از این نویسنده را با عنوان «فرصتی برای انتخاب» از مجموعه «آسمان چه می‌گوید؟» و با موضوع جست‌وجو در مفاهیم قرآنی در سال‌های پیش منتشر کرد.