شنبه 14 مهر 1403

ربیعی: تا 12 مرداد 1400 می‌ایستیم و هیچ فرصتی را تلف نخواهیم کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ربیعی: تا 12 مرداد 1400 می‌ایستیم و هیچ فرصتی را تلف نخواهیم کرد

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت گفت: دولت با قدرت و نهادسازی مناسب تا 12 مرداد 1400 می‌ایستیم و هیچ فرصتی را تلف نخواهد کرد

«علی ربیعی» بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و قیام 15 خرداد، گفت: چهاردهم و پانزدهم خرداد فرصتی برای دولت و اعضای آن فراهم می‌کند تا مجددا با آرمان‌های امام (ره)، انقلاب اسلامی و آنچه موجب 15 خرداد شد - به عنوان نماد همیشگی با ظلم و استبداد - و همچنین مشی امام بیعت مجدد کرده و مشی امام را برای اداره جامعه مرور کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: برای اداره کشور ارجاع به نظرات امام (ره) الگویی است که پاسخ مثبتی به همراه دارد. امروز با کلیدواژه‌هایی نظیر اداره جامعه با نظر مردم و همه باهم بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم.

ربیعی با بیان اینکه رحلت امام (ره) در خرداد ماه شوک عظیمی به مردم و جامعه بین‌المللی به همراه داشت، اظهار داشت: خوشبختانه با خرد جمعی و حمایت عمومی، انتقال رهبری صورت گرفت و امروز رهبری محور ثبات، مقاومت و تکیه‌گاه تحولات رو به جلو کشور شده است. این انتقال و شیوه آن هم مرهون دیدگاه و نظرات امام (ره) است.

وی با بیان اینکه در دولت بر اصول آرمانی امام مانند مبارزه با فقر، مردم‌باوری، توسعه، پیشرفت و قدرتمندتر شدن جامعه و در مقابل زور ایستادن تاکید داریم، تصریح کرد: در الگوی امام (ره) میزان رای ملت است. امام (ره) قدرت را از مردم و هرگونه تحولات سیاسی، اجتماعی را مبتنی بر خواست مردم می‌دانست. قطعا پیشرفت ایران در گرو استقلال و مبارزه با سلطه‌طلبی است که از آمیزه‌های امام (ره) است. دولت به آن متعهد است و در این مسیر گام برمی‌دارد.

ربیعی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که بر سرمی‌بریم، افتتاح مجلس و تعیین هیات رییسه را داشتیم. از طرف دولت مجددا به همه نمایندگان و انتخاب‌های صورت گرفته در ارکان مجلس تبریک می‌گویم. دولت با احترام به استقلال مجلس از هیچ تلاشی برای انجام وظایف مجلس فروگذار نیست.  دولت دست دوستی به همه قوا دراز کرده است وی گفت: امیدواریم همانگونه که قانون اساسی دولت را محور اداره امور اجرایی قرار داده و قوه مجریه که بار اجرایی را به دوش می کشد، مجلس تازه نفس هم به هم‌افزایی دولت در این مصاف بپیوندد و در عمل برای حل مشکلات و پیشرفت و توسعه کشور به کمک و توسعه کشور به پا خیزد. سخنگوی دولت با بیان اینکه این مهم تنها و تنها در حوزه عمل محقق می شود، تصریح کرد: دولت در زمان باقیمانده خود نه‌تنها به ادامه مسیر درست خدمتگزاری به ملت آن هم در سخت ترین شرایط تاریخی با قدرت ادامه خواهد داد بلکه نهاد سازی مناسب برای ادامه مسیر در دولت آینده را هم فراهم خواهد ساخت. ربیعی خاطرنشان کرد: امروز اعلام می‌کنیم تا 12 مرداد 1400 از پا نخواهیم نشست و هیچ فرصتی را تلف نخواهیم کرد دولت ایستاده، دولت مقاوم. امروز دولت در مسیر مطلوب در حال حرکت است و با توجه به شرایط تحمیلی برای کاستن از نگرانی مردم برای هم افزایی و حل مسائل در این مسیر دشوار دست دوستی به سوی همه قوا دراز کرده است.

ادامه دارد...

*س_برچسب‌ها_س*