سه‌شنبه 3 مهر 1403

ردمی از سورپرایز 2024 خود رونمایی کرد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
ردمی از سورپرایز 2024 خود رونمایی کرد

یکی از فعالان مشهور در حوزه اطلاعات، اطلاعاتی را در وب‌سایت ویبو منتشر کرده و ظرفیت باتری مدل ردمی K80 را فاش کرده است. سری ردمی K80 که شامل نسخه‌های استاندارد و پرو است، احتمالا در ماه‌های آبان یا آذر ماه به بازار عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارشی که توسط gizmochina منتشر شده، افشاگر معروف با نام Smart Pikachu علاوه بر اطلاعات مربوط به ظرفیت باتری، به وجود استانداردهای ضدآب و لنز تله‌فوتو در این گوشی نیز اشاره کرده است.

اسمارت پیکاچو در پست خود مدعی شده که گوشی ردمی کا 80 از استانداردهای ضد آب پرچمدار برخوردار می‌شود. سال گذشته، گوشی‌های ردمی K70 و K70 Pro هیچگونه استاندارد ضد آبی نداشتند؛ بنابراین، چنین قابیتی در ردمی K80 یک مزیت مهم به حساب می‌آید.

با این اوصاف، انتظار داریم که ردمی کا 80 از گواهی IP68 یا حتی IP69 برخوردار شود. با توجه به اینکه گوشی میان رده ردمی نوت 14 پرو به گواهی IP69 مجهز شده، می‌توان انتظار داشت گوشی رده‌بالاتر Redmi K80 نیز استاندارد بالاتر را دریافت کند.

این افشاگر همچنین مدعی شده که ردمی K80 به لنز تله‌فوتو با قابلیت ثبت عکس‌های ماکرو مجهز می‌شود. اگر این خبر درست باشد، یک آپگرید مهم نسبت به ردمی K70 خواهد بود که سه لنز دوربین داشت، اما به لنز تله فوتو مجهز نبود.

گفته می‌شود که پنل پشتی این گوشی از جنس شیشه است و سفید یکی از گزینه‌های رنگی آن خواهد بود. اما شاید مهم‌ترین چیزی که فاش شده، ظرفیت باتری ردمی K80 است. گزارش جدید حاکی از آن است که ردمی کا 80 به باتری 6500 میلی‌آمپرساعت مجهز می‌شود. باتری‌های بزرگ، مخصوصا در رنج 6000، از ترندهای جدید سال 2024 هستند. شایع شده که چند گوشی پرچمدار نیز از باتری‌های بزرگ 6000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار می‌شوند. حتی گفته می‌شود ردمی نوت 14 پرو پلاس نیز به باتری 6200 میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد.

سایر مشخصات ردمی K80

پیش از این نیز اطلاعاتی از مشخصات ردمی کا 80 به بیرون درز کرده بود. گفته می شود این گوشی هوشمند از نمایشگر 2K OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برخوردار می‌شود. ردمی K80 همراه با نسخه Pro معرفی می‌شود که احتمالا از تراشه و نمایشگری یکسان بهره می‌برد؛ اما از نظر ظرفیت باتری و سرعت شارژ متفاوت خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که ردمی K80 و K80 Pro ری‌برند شوند و در سایر بازارهای خارج از چین، با نام رسمی پوکو F7 و پوکو F7 Pro به فروش برسند. اما نظر شما درباره مشخصات و ظرفیت باتری ردمی K80 چیست؟ آیا تاکنون از گوشی‌های سری K استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود از استفاده از این گوشی‌ها را با تکراتو و کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

ردمی از سورپرایز 2024 خود رونمایی کرد 2