دوشنبه 23 مهر 1403

رسوایی اروگوئه ای؛ پسر بد در مسابقات گاز می‌گیرد، در آزمون‌ها تقلب می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسوایی اروگوئه ای؛ پسر بد در مسابقات گاز می‌گیرد، در آزمون‌ها تقلب می‌کند

تهران - ایرنا - پلیس ایتالیا تحقیقات خود را در خصوص احتمال تقلب «لوئیس سوآرز» در آزمون زبان ایتالیایی که بخشی از فرآیند اخد ویزای این کشور است، آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، مهاجم اروگوئه‌ای هفته گذشته برای شرکت در آزمون مذکور و انتقال احتمالی به یوونتوس راهی ایتالیا شد؛ او در امتحال قبول شد اما انتقال به تورین به دلیل حاضر نشدن به موقع تمامی اسناد، محقق نشد.

به هرحال، نشریه لاگزت دلو اسپورت در گزارشی اعلام کرد که پلیس ایتالیا هم اکنون در حال بررسی آزمون مذکور است.

در اسناد و گزارش رسمی پلیس که به دست نشریه مارکا رسیده، آمده است: در جریان آزمون زبان ایتالیایی لوئیس سوآرز که برای اخذ شهروندی ایتالیا ضروری است و 17 سپتامبر انجام شد، ناهماهنگی‌هایی وجود دارد.

مقامات ایتالیایی معتقدند که سوآرز پیش از آزمون سوالات را در اختیار داشته و در نتیجه باوجود دانش کم در خصوص زبان ایتالیایی در آزمون مذکور قبول شده است.

پلیس ایتالیا اعلام کرد: در تحقیقات انجام شده، به نظر می‌رسد که موضوعات مطرح شده در آزمون از قبل با سوآرز هماهنگ شده و حتی پیش از برگزاری آزمون، نمره نسبی قبولی به وی داده شده است و این در حالی است که در جریان آموزش از راه دور وی توسط اساتید دانشگاهی، مشخص شده است که مرد اروگوئه‌ای دانش ابتدایی در خصوص زبان ایتالیایی دارد.

لاگزت دلو اسپورت همچنین مکالمات ضبط شده‌ای از عوامل دخیل در برگزاری این آزمون را منتشر کرده که از قرار زیر است:

- او سالی 10 میلیون یورو درآمد دارد؛ باید امتحان را پاس کند.

- اما اگر نتواند افعال را صرف کند و فقط در حالت مصدری از افعال استفاده کند چه؟

- بگویید چه نمره ای بدهم و هیچ مشکلی نیست.

- اگر در امتحال قبول نشود، کارمان تمام است.

- ما او را آماده کرده ایم و بخشی از آزمون را حفظ کرده است.

بازرسان هم اکنون در حال جمع آوری اطلاعات هستند تا مشخص شود که آیا از سوی مقامات دولتی در اسناد دولتی تقلب صورت گرفته است یا خیر.

*س_برچسب‌ها_س*