پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رفتار انسانی شیخ زکزاکی موجب وفاق مسلمانان است / آزادی رهبر شیعیان نیجریه نشان از پذیرش نقش او از سوی دولت نیجریه دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رفتار انسانی شیخ زکزاکی موجب وفاق مسلمانان است / آزادی رهبر شیعیان نیجریه نشان از پذیرش نقش او از سوی دولت نیجریه دارد

حسن هانی زاده گفت: آزاد سازی شیخ ابراهیم زکزاکی می تواند نشانه پذیرش نقش او در نیجریه از سوی دولت این کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به آزادی رهبر شیعیان نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از شخصیت های تأثیر گذار نه تنها در نیجریه بلکه در آفریقا و شرق آفریقا است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رفتار انسانی و متعادل ایشان برای وفاق و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی حتی مسیحیان نیجریه، جایگاه بسیار مهمی برای شیخ ابراهیم زکزاکی ایجاد کرد و برخی از رژیم های مرتجع با پرداخت رشوه های کلان به فرمانده هان ارتش نیجریه، مشکلات زیادی برای شیعیان نیجریه و شخص شیخ ابراهیم زکزاکی ایجاد کردند.

وی با اشاره به شهادت فرزندان رهبر شیعیان نیجریه و شش سال زندانی کردن ایشان تصریح کرد: با توجه به فشارهایی که از سوی برخی از نهادهای بین المللی و حقوق بشری به دولت نیجریه وارد شد و رایزنی هایی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ سبب شد تا شیخ ابراهیم زکزاکی پس از تحمل زندان و شکنجه در روز عید غدیر خم آزاد شود.

هانی زاده با تأکید بر اینکه انتظار می رود که دولت نیجریه حقوق شیعیان این کشور را رعایت کند، خاطر نشان کرد: آزاد سازی شیخ ابراهیم زکزاکی می تواند نشانه پذیرش نقش او در نیجریه از سوی دولت این کشور باشد.

انتهای پیام /