سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی "بیمه سلامت" تا پایان هفته جاری

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی "بیمه سلامت" تا پایان هفته جاری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از رفع مشکلات سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا پایان هفته خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی درباره اختلال سامانه نسخ الکترونیک سازمان بیمه سلامت که منجر به بروز مشکل در دسترسی مردم به داروها و خدمات سلامت شده، نسبت به رفع مشکلات سامانه نسخ الکترونیک در روزهای آینده ابراز امیدواری و اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تا پایان هفته مشکلات سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت مرتفع خواهد شد.

وی افزود: سامانه بیمه سلامت یک سامانه با وسعت زیاد است و تنوع خدماتی زیادی دارد و به همین دلیل نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد.

اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: قبل از به روزرسانی زیرساخت‌ها، به مطب ها و داروخانه‌ها اعلام کردیم که کندی در سیر جابجایی سامانه‌ها وجود خواهد داشت. اگر در داروخانه یا مراکز درمانی نسخه کاغذی را قبول نکردند یا خدمات به صورت آزاد محاسبه شود این هزینه را بیمه سلامت به عنوان هزینه‌های متفرقه به بیماران پرداخت خواهد کرد‌. لازم به ذکر است خبرگزاری تسنیم چند روز پیش طی گزارشی از بروز اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت خبر داده بود؛ در پی این گزارش، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت در روز 27 فروردین ماه اعلام کرد که بخش عمده مشکلات مربوط به این سامانه طی 24 ساعت آینده مرتفع خواهد شد اما با گذشت این مدت، هنوز بیماران مجبور به مراجعه مجدد به پزشک و درخواست نسخه کاغذی و ارائه نسخ کاغذی به داروخانه‌ها هستند که این موضوع علاوه بر افزایش مرداخت از جیب مردم، موجی از نارضایتی را در بیماران ایجاد کرده است.