چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام (ره) در حال اتمام است + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام (ره) در حال اتمام است + فیلم

رئیس شورای شهر تهران گفت: تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام (ره) پروژه‌ای پیچیده، اما راهگشاست و رفع معارضین این پروژه در حال اتمام است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در دوره قبل به دلیل اینکه دیدند کار بسیار سخت است پروژه تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام (ره) رها کردند.

وی افزود: این پروژه‌ای از قبل آغاز شده بود و متاسفانه، چون پیچیده بود و مشکلات زیادی داشت در دوره قبلی متوقف ماند و به گفته پیمانکار، شمع‌هایی در دوره قبل اجرا شده بود و به آنها گفتند قطع شود و قطع نکردند، چون پیمانکار معتقد بود در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز می‌بینیم همین شمع‌ها قابل استفاده است و پایه پل‌ها روی آن قرار می‌گیرد.

چمران با بیان اینکه پروژه تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام (ره) پیچیده، اما راهگشاست و قطعاً یکی از مهمترین پروژه‌های شهر به شمار می‌رود گفت: این طرح به زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد و تونل 350 متری که قرار است اجرایی شود در فضای سختی از لحاظ قرارگیری منازل مسکونی قرار دارد اما اقدامات آن انجام شده و به هماهنگی‌های لازم با پلیس و شورای تامین شهرستان و استان نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدا روی این پروژه تاکید داشتیم زیرا در هیچ کجای کشور چنین طرحی وجود ندارد. ما شهر و زندگی شهر را با یک بزرگراه قطع نکردیم همان‌گونه که در بزرگراه نواب، زندگی شهر قطع شده و از لحاظ شهرسازی درست نیست و در این طرح تردد به خوبی صورت می‌گیرد و به تونل و اگزوزفن نیاز نداشت و از فضای میانی معبر برای روشنایی تونل استفاده شده و این کار جدیدی بود که صورت گرفت و پروژه ادامه خواهد یافت و به آزادراه تهران - ساوه می‌رسد.

چمران گفت: رفع معارضین در این طرح، پروژه بسیار مهمی بود و مواردی از دادگاه حکم ماده 9 گرفتند و در موارد دیگر نیز توافق با وزارت دفاع، آموزش و پرورش و ارتش و صاحبان املاک خصوصی چند سال به طول انجامید و در دوره ششم درگیر این برنامه‌ها بودند تا مسائل برطرف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری