شنبه 9 تیر 1403

رقص آخر تیم‌های گروه E و F / پیچیده مثل گروه E همه 3 امتیازی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رقص آخر تیم‌های گروه E و F / پیچیده مثل گروه E همه 3 امتیازی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ایستگاه پایانی مرحله گروهی یورو 2024 امشب (چهارشنبه) با برگزاری 4 دیدار مهم از گروه‌های E و F پیگیری خواهد شد تا تکلیف نمودار مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا 2024 مشخص شود. اما امشب از ساعت 19:30 نوبت نبرد تیم‌های گروه E خواهد بود. جایی که تیم‌های اسلواکی - رومانی و اوکراین و بلژیک به صورت همزمان به مصاف هم خواهند رفت؛ و در آخرین مسابقات مرحله گروهی،...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ایستگاه پایانی مرحله گروهی یورو 2024 امشب (چهارشنبه) با برگزاری 4 دیدار مهم از گروه‌های E و F پیگیری خواهد شد تا تکلیف نمودار مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا 2024 مشخص شود.

اما امشب از ساعت 19:30 نوبت نبرد تیم‌های گروه E خواهد بود. جایی که تیم‌های اسلواکی - رومانی و اوکراین و بلژیک به صورت همزمان به مصاف هم خواهند رفت؛ و در آخرین مسابقات مرحله گروهی، از ساعت 22:30 بین تیم‌های گروه F جایی که پرتغال باید به مصاف گرجستان برود و در دیدار همزمان ترکیه مقابل جمهوری چک قرار بگیرد.

گروه E

اسلواکی - رومانی؛ ورزشگاه دویچه بانک پارک - ساعت 19:30

در نخستین دیدار امشب (چهارشنبه) که از ساعت 19:30 برگزار می‌شود، تیم ملی اسلواکی به مصاف رومانی پیشتاز خواهد رفت. قضاوت این دیدار را دنیل سیبرت بر عهده خواهد داشت.

هر 2 تیم شرایط مشابهی دارند و با یک شکست و یک پیروزی و ثبت 3 امتیاز در جدول قرار گرفتند. رومانی در گام نخست مقابل اوکراین موفق به پیروزی 3 بر صفر شد و در گام بعدی برابر بلژیک تن به شکست 2 بر صفر داد. در سوی مقابل تیم ملی اسلواکی در نخستین بازی دست به کار بزرگی زد و تیم ملی بلژیک را با یک گل شکست داد، اما اسلواکی در گام بعدی برابر اوکراین 2 بر یک شکست خورد. نکته جالب این گروه این است که همه تیم‌ها 3 امتیازی هستند و همه شانس صعود به مرحله بعد را خواهند داشت.

از زمان انحلال چکسلواکی، اسلواکی موفق به شکست رومانی در 8 دیدار برگزار شده (4 تساوی، 4 شکست) نشده است، اما از سوی مقابل رومانی به دنبال صعود از مرحله گروهی یورو برای دومین بار است. آنها در سال 2000 موفق شدند که از گروه خود صعود کنند.

از طرف دیگر اسلواکی در پی صعود به مرحله حذفی برای سومین بار در یک تورنمنت بزرگ خواهد بود، آن‌ها در جام جهانی 2010 و یورو 2016 به مرحله حذفی رسیدند. این اولین دیدار رقابتی بین اسلواکی و رومانی در قرن بیست و یکم خواهد بود.

بلژیک - اوکراین؛ ساعت 19:30 - ورزشگاه مرسدس بنز آرنا

در آخرین دیدار گروه E همزمان با دیدار بالا تیم ملی بلژیک به مصاف اوکراین خواهد رفت. قضاوت این دیدار را آنتونی تیلور بر عهده خواهد داشت.

تیم ملی بلژیک به لطف موقعیت سوزی لوکاکو تا به اینجا یک شکست مقابل اسلواکی و یک پیروزی برابر رومانی به دست آورده و در سوی مقابل تیم ملی اوکراین ابتدا مقابل رومانی تن به شکست 3 بر صفر داد، اما در گام دوم اسلواکی را 2 بر یک مغلوب کرد. این برای نخستین بار در تاریخ یورو است که تیم‌ها تا پایان هفته دوم از لحاظ امتیازی با یکدیگر برابر هستند. هر کدام از تیم‌های این گروه امشب شانس صعود خواهند داشت.

این اولین دیدار بین اوکراین و بلژیک خواهد بود. بلژیک در 22 بازی اخیرش که برای اولین بار مقابل یک تیم قرار گرفته، شکست نخورده است (13 برد، 9 تساوی). بلژیک در هیچ یک از شش تورنمنت بزرگ اخیر در آخرین بازی گروهی‌اش شکست نخورده است (5 برد، 1 تساوی).

گروه F

جمهوری چک - ترکیه؛ ساعت 22:30 - ورزشگاه ولکس‌پارک

آخرین مسابقات گروه ششم امشب برگزار می‌شود که در اولین بازی جمهوری چک و ترکیه به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار را ایستوان کواکس بر عهده خواهد داشت.

تیم ملی ترکیه با برتری قاطعانه برابر گرجستان در هفته نخست و شکست مقابل پرتغال در هفته دوم با کسب 3 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته و شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. در سوی مقابل تیم ملی جمهوری چک با شکست در هفته نخست برابر پرتغال و تساوی در هفته دوم مقابل گرجستان با کسب یک امتیاز شانس کمی برای صعود خواهد داشت و محکوم به کسب 3 امتیاز کامل مقابل ترکیه خواهد بود.

جمهوری چک همچنان شانس صعود از گروه F را دارد، اما برای این منظور باید ترکیه را شکست دهد، اما آن‌ها در سه دیدار اخیر خود مقابل ترکیه مغلوب شده‌اند. از طرف دیگر، ترکیه با یک امتیاز دیگر صعود خود را قطعی خواهد کرد. با وجود کسب پیروزی در دیدار اول گروهی، آن‌ها مقابل یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا یعنی پرتغال، عملکرد خوبی نداشتند.

جمهوری چک طی مسابقات قبلی در یورو تاکنون عملکرد نوسانی را ثبت کرده و طی 7 بار حضور در این تونمنت 4 بار صعود کرده و 3 بار حذف شده است. هر دو تقابل پیشین 2 تیم در جام ملت‌های اروپا، با برتری ترکیه به پایان رسیده است.

پرتغال - گرجستان؛ ساعت 22:30 - ورزشگاه ولتینس آرنا 

و آخرین سکانس از مرحله گروهی یورو 2024 امشب با دیدار پرتغال و گرجستان به پایان خواهد رسید. این دیدار را ساندرو شارر قضاوت خواهد کرد.

پرتغال پیش از حضور در این بازی صعود خود به مرحله بعد را مسجل کرد و با 2 برد و کسب 6 امتیاز کامل به عنوان صدرنشین صعود کرد. تیم ملی گرجستان نیز شرایط خوبی ندارد. آن‌ها در بازی نخست مقابل ترکیه تن به شکست دادند و در دیدار دوم برابر چک متوقف شدند تا با یک امتیاز در تکاپوی صعود به دور بعد باشند. امشب نبرد 3 تیم پایین جدول برای صعود دیدنی خواهد بود.

گرجستان که در دیدار با چک به سختی از شکست گریخت باید مقابل تیمی قرار بگیرد که دو بازی گذشته‌اش را برده است. 2 تیم برای دومین بار در تاریخ خود مقابل هم قرار می‌گیرند؛ دیدار دوستانه سال 2008 با برتری 2 بر صفر پرتغال همراه شد.

پرتغال در تاریخ مسابقات یورو، رکورد 100 درصد حضور در مراحل حذفی را به ثبت رسانده است در حالی که گرجستان در بازی با چک برای اولین بار در یک تورنمنت بزرگ امتیاز کسب کرد. آن‌ها در انتظار اولین برد خود هستند.

پرتغال به اندازه مرحله گروهی یورو 2016 و 2020 در رقابت‌های امسال به پیروزی رسیده است. آن‌ها تنها در یورو 2000 هر سه بازی مرحله گروهی را با برد پشت سر گذاشتند.

از قرار معلوم به غیر از پرتغال هیچ بازی قابل پیش‌بینی نیست و صعود تیم‌ها تنها از روی کاغذ قابل تشخیص است و باید دید باز هم شگفتی خواهیم دید یا خیر.

انتهای پیام /