جمعه 1 تیر 1403

رقیب اولین شاسی‌بلند ایران خودرو خودی نشان داد + عکس

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
رقیب اولین شاسی‌بلند ایران خودرو خودی نشان داد + عکس

اگرچه خط تولید اروپایی فیات در حال پیر شدن است، اما هنوز مدل‌هایی کاملاً جدید و به‌روز وجود دارد. جدیدترین مدل این خودروساز به نام Grande Panda، خودرویی بزرگ‌تر و از نظر فنی متفاوت‌تر از سایر مدل‌های فیات است. اگرچه خط تولید اروپایی فیات در حال پیر شدن است، اما هنوز مدل‌هایی کاملاً جدید و به‌روز وجود دارد. جدیدترین مدل این خودروساز به نام Grande Panda، خودرویی بزرگ‌تر و از نظر فنی متفاوت‌تر...

اگرچه خط تولید اروپایی فیات در حال پیر شدن است، اما هنوز مدل‌هایی کاملاً جدید و به‌روز وجود دارد. جدیدترین مدل این خودروساز به نام Grande Panda، خودرویی بزرگ‌تر و از نظر فنی متفاوت‌تر از سایر مدل‌های فیات است.

به گزارش عرشه آنلاین، Grande Panda تازه‌ترین محصول فیات را می‌توان رقیب اولین شاسی‌بلند ایران خودرو یعنی ری‌را دانست.

این خودرو به‌جای اینکه جایگزینی برای مدل فعلی پاندا باشد، مدل کاملاً جدیدی در خانواده فیات به‌حساب می‌آید. همان‌طور که از نام آن پیداست، این خودرو بسیار بزرگ‌تر از مدل پاندا است. طول آن 157 اینچ بوده که حدود 12 اینچ کشیده‌تر از نسل سوم پاندا است که در سال 2011 عرضه شد.

این جهش در اندازه واقعاً غافلگیرکننده نیست، چرا که پلتفرم این کراس‌اوور جعبه‌ای اساساً با سیتروئن C3 جدید مشترک است. فیات گراند پاندا در نمای جلو از طرح پیکسلی استفاده می‌کند که کمی شبیه به هیوندای آیانیک 5 است. چراغ‌های عقب به شکل عمودی با گرافیک هماهنگ با چراغ‌های جلو طراحی شده است.

رینگ‌های 17 اینچی با طراحی Xمانند برای تکرار گرافیک چراغ‌ها طراحی شده‌اند. به‌جای استفاده از یک نشان قدیمی در پشت، نوشته بزرگ فیات روی درب عقب نقش بسته است. حروف پاندا روی نوار افقی سیاه‌رنگی که چراغ‌های عقب را به هم وصل می‌کند، دیده می‌شود.

گراند پاندا با پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی به فروش می‌رسد که احتمالاً همان پیشرانه‌های موجود برای سیتروئن C3 است. احتمالاً باید انتظار یک موتور بنزینی 1.2 لیتری توربوشارژ سه سیلندر، یک سیستم هیبریدی ملایم و یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه را داشته باشیم. موتور بنزینی احتمالاً 100 اسب بخار قدرت داشته باشد، درحالی‌که موتور الکتریکی 28 اسب بخار نیرو را فراهم می‌کند.

گراند پاندا تمام برقی ممکن است موتور 113 اسب بخاری را از e-C3 به همراه باتری لیتیومی (LFP) 44.0 کیلووات ساعتی آن برای برد 320 کیلومتری به ارث برده باشد. گراند پاندا تنها در اروپا نخواهد بود، چرا که فیات می‌خواهد مدل جدید را در خاورمیانه و آفریقا نیز بفروشد./ خبرآنلاین

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

رقیب اولین شاسی‌بلند ایران خودرو خودی نشان داد + عکس 2
رقیب اولین شاسی‌بلند ایران خودرو خودی نشان داد + عکس 3
رقیب اولین شاسی‌بلند ایران خودرو خودی نشان داد + عکس 4