شنبه 14 مهر 1403

رمان جدید کورمک مک‌کارتی منتشر شد / عرضه دو کتاب در یک سال

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رمان جدید کورمک مک‌کارتی منتشر شد / عرضه دو کتاب در یک سال

دوازدهمین رمان کورمک مک‌کارتی با نام «استلا ماریس» منتشر شد.

دوازدهمین رمان کورمک مک‌کارتی با نام «استلا ماریس» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کورک مک‌کارتی نویسنده شهیر آمریکایی دوازدهمین و احتمالاً آخرین رمانش را منتشر کرده است.

«استلا ماریس» نوشته این نویسنده 89 ساله که قراردادهای نقطه‌گذاری را رد می‌کند، بسیار شبیه یک نقطه پایان است؛ یک بیانیه برای جدا شدن از کل آزمایش کثیف انسانی.

این دومین رمان مک‌کارتی است که امسال منتشر می‌شود. وی «مسافر» را اواخر اکتبر امسال پس از 16 سال سکوت ادبی منتشر کرد.

در رمان «استلا ماریس» برای نخستین بار مک‌کارتی یک قهرمان زن خلق کرده است. او سال 2009 در مصاحبه‌ای با وال استریث ژورنال گفته بود: 50 سال است قصد دارد رمانی با شخصیت یک زن بنویسم، اما گمان می‌کنم هرگز به اندازه کافی صلاحیت این کار را نداشته باشم.

شخصیت اصلی این رمان آلیسیا است که در کودکی نابغه بوده و حالی ریاضیدانی سرکش است. کتاب در پاییز 1972 و زمانی شروع می‌شود که وی 20 ساله است و خود را به یک کلینیک روانپزشکی خصوصی می‌سپارد. پدر وی یکی از فیزیکدان‌های پروژه منهتن بوده که به ساخت بمب اتم منجر شد و او حالا مجموعه‌ای از مشکلات روانی را یدک می‌کشد و می‌خواهد به ماهیت وجودی خودش پی ببرد.

در واقع این کتاب جلد دوم از دوگانه‌ای است که کتاب اولش با نام «مسافر» منتشر شد. کتاب جدید در 208 صفحه از 5 دسامبر منتشر شده است.

در «مسافر» مک کارتی بابی وسترن یک غواص نجات را در خلیج مکزیک و جنوب آمریکا دنبال می‌کند. وی هم تحت تاثیر پدرش و نقش وی در ساخت بمب اتمی است.

نویسنده نوشتن «مسافر» را در دهه 1970 آغاز کرده بود و در دهه‌های بعد به صورت متناوب روی آن کار کرد، ولی سال 1980 اولین پیش‌نویس آن را نوشت. خبر نوشته شدن این رمان سال 2015 اعلام شد. این رمان بلافاصله پس از انتشار در فهرست اولیه مدال کارنگی 2023 جای گرفت.

زان بروکس، منتقد گاردین، این رمان را ستود و آن را «آهنگ غروب وسترن، یک رمان با شکوه... غنی و عجیب، غم‌انگیز و مالیخولیایی» خواند.

کورک مک کارتی نویسنده برنده جایزه پولیتزر برای «جاده» است.