چهارشنبه 6 تیر 1403

رهبر ارکستر سمفونیک تهران: مخاطبان منتظر یک اجرای جذاب و پر انرژی باشند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رهبر ارکستر سمفونیک تهران: مخاطبان منتظر یک اجرای جذاب و پر انرژی باشند

منوچهر صهبائی رهبر ارکستر سمفونیک تهران که شامگاه چهارشنبه 30 خرداد با این ارکستر، کنسرت «از دنیای نو» را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد در خصوص انتخاب این قطعات برای اجرا گفت: در بخش اول این کنسرت قطعه اورتور ایفیژنی در آلیس اثر کریستف ویلیبالد گلوک نواخته می‌شود که اپرایی با فضای غم‌انگیز، تراژدیک و قهرمانی است. بعد از آن قطعه کنسرتو برای پیانو و ارکستر نمره 5 در فا مینور ساخته یوهان سباستین باخ را انتخاب کرده‌ام که همان فضای قبلی را تکرار می‌کند. در این قطعه هم سیاوش دمیریان به عنوان سولیست پیانو ما را همراهی می‌کند.

صهبائی در خصوص بخش دوم نیز افزود: سمفونی شماره 9 (از دنیای نو) اثر آنتونین دورژاک نیز که برای بخش دوم اجرا انتخاب شده است، اثری بسیار ارزنده و معروف است که می‌توانم بگویم از بهترین قطعاتی است که برای ارکستر سمفونیک‌ها نوشته شده است. بخش دوم این قطعه بسیار نوستالژیک است.

وی در پایان افزود: ما کنسرت جذابی را تدارک دیده ایم و امیدوارم که مخاطبان بعد از اتمام این اجرا با انرژی خوب سالن را ترک کنند.

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی، با عنوان «از دنیای نو» شامگاه چهارشنبه 30 خرداد، ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت هنرتیکت مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی