پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

روابط عمومی دستگاه‌ها باید مسلط‌ترین افراد به ماموریت‌های سازمانی باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روابط عمومی دستگاه‌ها باید مسلط‌ترین افراد به ماموریت‌های سازمانی باشند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی دستگاه‌ها باید مسلط‌ترین افراد به ماموریت‌های سازمانی باشند یعنی بیش‌از مدیریت مجموعه بدانند و خدمات، زحمات و تلاش‌های سازمانی دستگاه مربوطه خود را برای مردم بازگو کنند.

به گزارش ایرنا محمدرضا جهانتیغ روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی سیستان‌وبلوچستان ضمن تعریف کلی از پدافند غیرعامل اظهارداشت: پدافند غیرعامل از پند، آفند و غیرعامل تشکیل شده که آفند؛ حمله، تهاجم و حرکت رو به‌جلو و پد اقداماتی که این آفند را کنترل و اثرش را خنثی می‌کند.

وی افزود: ما در حوزه عملیاتی و اقداماتی 2سیستم داریم که در بعد اقدامات نظامی، امنیتی و آفندی آنچه که انجام دهیم به آن عامل و آن چه که در حوزه غیرنظامی انجام می‌شود غیرعامل است بنابراین اقداماتی که آفند نظامی دشمن در کشور را از طریق فکر هوشمندانه خنثی کند پدافند غیرعامل گفته می‌شود. مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای اجرای صحیح و درست پدافند غیرعامل در هر کشوری چه معلومات و ضروریاتی لازم است گفت: برای اجرای پدافند غیرعامل باید دشمن، تهدیدات، توانمندی‌های آن، ضعف‌های داخلی خودمان و آسیب‌هایی که مبتنی بر تاثیر تهدید روی ما فعال می‌شود را بشناسیم. وی با اشاره به اینکه بعد از شناخت باید شروع به تجزیه و تحلیل پردازش کرد ادامه داد: در صورت شناخت اثرات تهدید دشمن، قدرت و آسیب‌پذیری‌های‌مان دستورالعمل یا سناریو تدوین می‌شود که در این حالت کشورمان در برابر حملات و افندهای دشمن ایمن و در صورت بروز عملیات اثرگذاری آن به حداقل می‌رسد. جهانتیغ افزود: ما باید خطرات و تهدیدات را بشناسیم و چگونگی ایمن‌سازی خود را تجزیه و تحلیل کنیم که به آن سناریو دفاعی می‌گویند. وی بیان کرد: در تمامی برآوردها، تحقیقات و پارامترهای دفاعی کشورهای دنیا چه آن مدعیان پوشالی و چه آن دسته از کشورها که ایستایی و مقاومت سازی‌شان در حوزه پدافند عامل و غیر عامل تقویت شده همه اذعان دارند که اساسا دفاع در حوزه عامل حداکثر 30 درصد و 70 درصد در حوزه غیرعامل است.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به تقسیم‌بندی تهدیدات متوجه کشورها به سه دسته سخت، نیمه سخت و نرم خاطر نشان کرد: در تهدیدات سخت اقدامات سلبی و در حوزه پدافند عامل، نیمه سخت (ترکیب سخت و نرم) استفاده و بکارگیری از هوش و توانمندی‌های فنی و مهندسی که می‌تواند اثر مخربش بیش از اقدامات نظامی باشد و تهدیدات نرم مباحث جامعه را بدون هیچ گونه اتفاقی تغییر می‌دهد و در مواقعی اثرگذاری‌شان به مراتب از سخت بیشتر است. وی با اشاره به اهمیت ایدئولوژی و باورهای اساسی هر ملت تصریح کرد: خط کش دشمن شناسی هر کشوری قوانین منشعب از باورهای آن ملت است. جهانتیغ با اشاره به عملیاتی که دنبال ناکارآمدی نظام، دلسردی، بی اعتمادی مردم، گسست و انسجام ملی و ایجاد انشقاق و تجزیه و کشور است بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی در جنگ نرم، ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت، درگیر کردن قوا و شبهه‌انگیزی در باورهای اعتقادی است که در این حوزه روابط عمومی‌ها به عنوان بلندگوی دستگاه‌ها و بدنه دولت؛ زبان گویا مقابله با این بخش از عملیات و جنگ نرم اساسی دشمن هستند. وی ادامه داد: بنابراین روابط عمومی‌ها اگر بخواهند در حوزه پدافند غیرعامل و بحث پایداری کشور کار کنند باید واقعیاتی که بعد از انقلاب در این کشور انجام شده را بازگو کنند.

*س_برچسب‌ها_س*