دوشنبه 16 مهر 1403

روایت یک روز پرالتهاب در دانشگاه الزهرا (س) / مماشات تا کی؟!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
روایت یک روز پرالتهاب در دانشگاه الزهرا (س) / مماشات تا کی؟!

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روزِ شنبه، 7 آبان 1401 در صحن مسجد دانشگاه الزهرا (س) مراسمِ عزاداری برای شهدای شاهچراغ برگزار شد. در ابتدای مراسم نماز جماعت خوانده و سپس سخنرانی و مداحی انجام شد. بعد دانشجویان به حالت دسته حرکت کردند و به سمت خوارزمی رفتند. مقابل خوارزمی دانشجویان عزادار مقابل گروه معترض قرار گرفتند. قصه همان قصه همیشگی بود. شعارهای دانشجویان و بی احترامی معترضین...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روزِ شنبه، 7 آبان 1401 در صحن مسجد دانشگاه الزهرا (س) مراسمِ عزاداری برای شهدای شاهچراغ برگزار شد.

در ابتدای مراسم نماز جماعت خوانده و سپس سخنرانی و مداحی انجام شد. بعد دانشجویان به حالت دسته حرکت کردند و به سمت خوارزمی رفتند. مقابل خوارزمی دانشجویان عزادار مقابل گروه معترض قرار گرفتند. قصه همان قصه همیشگی بود. شعارهای دانشجویان و بی احترامی معترضین در مقابل آن ها. اما از یک جایی به بعد ماجرا طبقِ معمول همیشه پیش نرفت:

در راه پله های اضطراری ساختمان خوارزمی گروه مقابل حمله‌ور شدند و چادر یکی از کارکنان کشیدند که در پیِ آن درگیری مختصری ایجاد شد و بعد با مداخله حراست ماجرا رفع شد.

کمی بعدتر یکی از افراد گروه معترض به سمت یکی از دانشجویان می رود و تلفن همراهش را از او میگیرد که دوباره غائله‌ی تازه‌ای را رقم میزند. بعدِ این غائله دوباره درگیری ایجاد میشود و اینجا حراست گوشیِ یکی از دانشجویان معترض را از او می گیرد که صدای جمعیت معترض بلند میشود و به سمت مسئول حراست میروند و سعی میکنند تلفن همراه دوستشان را از او پس بگیرند.

اما اتفاق آخر که به زعمِ ما مهم‌ترین بخش تجمع روز شنبه بود استفاده دانشجویان معترض از سلاح سرد برای آسیب رساندن به دانشجویان است، البته که ناکام ماند. ماجرا از این قرار بود که بین درگیری‌هایی که در بالا گفته شد، یکی از معترضین سعی میکند با کاتر و به صورت بی‌هدف به دانشجویان انقلابی ضربه بزند که هوشیاریِ دانشجویان و بعدهم باز نشدن تیغه کاتر از وقوعِ یک فاجعه جلوگیری میکند. در همین زمان دانشجویِ دیگری با در دست داشتن یک‌پنسِ تیز سعی میکند تا دانشجویان را زخمی کند اما یکی از دانشجویان که متوجه قصد وی شده بود، به سمت او میرود و موهایش را از پشت میگیرد و با فریاد، دانشجویان دیگر را متوجه قصدِ این فرد می کند، که او از ترس پنس را به زمین می‌اندازد و غائله ختم میشود.

بعد از این جریانات هم دو طرف شعار‌هایی دادند و بعد یکی از دانشجویان به سمت دانشجوهای انقلابی رفته و یادآوری میکند ما برای عزاداری اینجا بودیم و قصدمان تعطیل کردن کلاس‌های درس نیست. اگر کسی کلاس دارد برود. پس از این صحبت، دانشجویان انقلابی دسته دسته به سمت کلاس‌های درس روانه شدند.

در ادامه گروه معترضین به قصد تحصن مقابل خوارزمی نشستند و خواستارِ بازگرداندن تلفن همراهی که حراست ضبط کرده بود شدند اما بعدِ مدتی بدون پس گرفتن تلفنِ مذکور پراکنده شدند و رفتند.

روز پر التهاب شنبه، اولین روزی که بعد حدودا یک ماه دستِ معترضین به سمت سلاح سرد رفت و سعی کردند با اعمال خشونت علیه گروه مقابل دانشگاه را به آشوب بکشند، به پایان رسید. و همچنان یک سوال در ذهنِ دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) بی پاسخ مانده است! که دقیقاً تا کِی مسئولین دانشگاه قرار است به سکوتِ خویش ادامه دهند و با گروهِ معترضِ هنجارشکن در دانشگاه مماشات کنند؟