پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

روزهای کم‌بارش پاییز و زمستان در انتظار گلستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
روزهای کم‌بارش پاییز و زمستان در انتظار گلستان

داداشی گفت: روزهای کم‌بارشی را در پاییز و زمستان برای استان گلستان پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز سه شنبه وارد استان گلستان شد باعث شد که بارش‌های موثری در استان شاهد باشیم به‌طوری که براساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی بیشترین بارش ها مربوط به غرب استان گلستان بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: براساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی نرگسی لیوان با 62.5 میلی متر، لیوان شرقی با 47 میلی‌متر، النگ 40 میلی متر و کردکوی 38 میلی متر بارش و ایستگاه های هواشناسی شرق استان بارش زیر 15 میلی متر را ثبت کرده است.

داداشی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی تا عصر به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و بارش ملایم برف و پدیده را خواهیم داشت و وضعیت دریا متلاطم خواهد بود.

وی گفت: صبح جمعه و شنبه هوای سردی را برای استان پیش‌بینی می‌کنیم و دمای کمینه در استان زیر 10 درجه سانتیگراد خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: بارندگی در فصل پاییز نسبت به بلندمدت کمتر است و در ماه مهری که گذراندیم بارش های نقطه ای مشاهده شده است و بارش ها به صورت یک دست برای استان نداشتیم.

داداشی تاکید کرد: بارش های یک دست پاییزی دیرتر شروع می شود ولی خوشخبتانه بارش روزهای گذشته بیش از 70 درصد از مناطق استان گلستان را پوشش داده است.

وی گفت: در کل میزان بارندگی پاییز امسال نسبت به میانگین سال های گذشته زیر نرمال است و بارش های یک دست پاییزه دیرتر آغاز می شود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان خاطرنشان کرد: کاهش انباشته بارشی از سال قبل که 39 درصد بوده به راحتی جبران نخواهد شد و روزهای گرم پاییزی را شاهد خواهیم بود وبرای جبران آن باید بارش های برف سنگین در زمستان داشته باشیم که تاکنون پیش بینی نشده است.

داداشی افزود: همچنان روزهای کم بارشی را شاهد هستیم و باید صرفه جویی در مصرف آب در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام /