دوشنبه 9 مهر 1403

روسیه تولید بنزین را 4 میلیون تن افزایش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
روسیه تولید بنزین را 4 میلیون تن افزایش می‌دهد

معاون نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور تولید بنزین را 4 میلیون تن و گازوئیل را 30 میلیون تن در سال‌های پیش‌رو افزایش خواهد داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای با تلویزیون Rossiya 1 در حاشیه اجلاس "هفته انرژی روسیه" اعلام کرد که این کشور تولید بنزین را 4 میلیون تن و گازوئیل را 30 میلیون تن در سال‌های پیش‌رو افزایش خواهد داد.

وی گفت: ما همیشه فرض می‌کنیم که قیمت‌های ما نباید بالاتر از تورم رشد کنند. این موضوع قبلاً نیز در سال‌های گذشته برقرار بود و چنین وظیفه‌ای برای آینده نیز وجود دارد.

این مقام روسیه افزود: ما پیش بینی می‌کنیم که طی چند سال آینده این افزایش تولید برای بنزین به حدود 4 میلیون تن و برای گازوئیل به حدود 30 تن برسد.

مجارستان: بدون نفت روسیه دوام نمی‌آوریم هند نفت روسیه را به روبل پرداخت می‌کند

نواک در ادامه تصریح کرد که دولت روسیه تمام اقدامات لازم را برای تامین حجم مورد نیاز بازار فرآورده‌های نفتی انجام داده است.

وی گفت: انبارهای نفت و سایت‌های خرده‌فروشی در حال فعالیت هستند؛ قیمت‌ها پایدار هستند. مقدار کافی از ذخایر وجود دارد که حدود 1.9 میلیون تن بنزین و 3 میلیون تن گازوئیل می‌شود. این مقدار کمی بیشتر از سال گذشته است. وضعیت پایدار خواهد بود و ما هیچ خطری پیش بینی نمی‌کنیم.

روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام در جهان، نقش مهمی در تولید بنزین ایفا می‌کند. با این حال، صنعت تولید بنزین در این کشور با چالش‌ها و تحولات متعددی از جمله تحریم فراورده‌های نفتی از سوی غرب روبرو است.