دوشنبه 16 مهر 1403

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس اگر به زیر محدوده یک میلیون و 945 هزار واحدی برسد شرایط نامطلوبی پیدا می‌کند.

اشکان حسینی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس بعد از یک اصلاح عمیق از ابتدای شهریور ماه یک حرکت صعودی نسبتا خوب تا مقاومت باکس نارنجی یعنی محدوده 2،200 واحد را ثبت کرد و بعد از آن به دلیل افزایش ریسک‌های بازار و خروج پول شاخص یک پولبک عمیق زد.

این تحلیلگر بازار سرمایه می گوید: شاخص کل بورس فعلا به محدوده حمایتی باکس سبز رنگ رسیده است، اما به دلیل کمبود تقاضا واکنش جالبی به این محدوده نداده و نشانه‌های برگشت در بازار نمایان نشده است و شاخص کل بورس اگر به زیر محدوده یک میلیون و 945 هزار واحدی برسد شرایط نامطلوبی پیدا می کند.

او در ادامه در خصوص روند حرکتی شاخص کل هم وزن هم بیان کرد: شاخص کل هم وزن نیز هم مانند شاخص کل واکنش جالبی نه به مقاومت و نه به حمایت خود نشان نداده است که دلیل آن افزایش ریسک‌های سیستماتیک بازار و کمبود تقاضا است و تا زمانی که ورود پول و تقاضا در بازار نمایان نشود این بازار برای افراد کوتاه مدت مناسب نیست.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد و سیگنال بورسی محسوب نمی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ 2
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ 3