چهارشنبه 18 مهر 1403

رونمایی از دستاوردهای جدید ثابت می‌کند که ما متوقف نمی‌شویم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رونمایی از دستاوردهای جدید ثابت می‌کند که ما متوقف نمی‌شویم

اسلامی گفت: محصول «رادیونوکلیید سزیم - 137» با یک خودباوری عظیم محقق شده و ثابت می‌کند که ما متوقف نمی‌شویم.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری به مناسبت رونمایی از جدیدترین دستاورد‌های جدید هسته‌ای به نام «رادیونوکلیید سزیم - 137» در دومین روز از نمایشگاه روایت خدمت گفت: امروز رونمایی از دستاوردی مهم که نتیجه خودباوری در سازمان انرژی اتمی هست را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: قابلیت‌ها به همراه عشق در سازمان انرژی اتمی ادغام شده است و این رونمایی حاصل شش ماه فکر است. این محصول با یک خودباوری عظیم محقق شده و ثابت می‌کند که ما متوقف نمی‌شویم.

اسلامی گفت: امروز این خودباوری باعث شده است که کل صنایع نفت و گاز و حتی پزشکی از این محصول برخوردار شوند. اگر این محصول به تولید عمده برسد کل نیاز‌های ما را تامین خواهد کرد. این شعار نیست و ما می‌گوییم که شرکت پارس ایزوتوپ جمعه‌ها هم تعطیل نیست. ما در تمام ایام هفته در حال فعالیت هستیم. سال گذشته این عزیزان از منشا فسفر کیک زرد تولید کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: توریوم یکی از پاسخ‌های دقیق منطبق بر راکتور‌های با توان کوچک است. سنگ بنا در انرژی اتمی سوخت هسته‌ای است که مبنایش غنی سازی است. وقتی شما معادن را در اختیار داشته باشید و آن را در چرخه قرار دهید می‌توانید ادعا کنید که ما فناوری هسته‌ای در اختیار داریم. نخبگان ما باید بدانند صنعت هسته راهبردی است و نقش مستقیم در زندگی مردم دارد.

اسلامی افزود: سزیوم در کلیه صنایع سنجشی و در سامانه پرتودهی خون کابرد دارد و برای چاه پیمایی و برای معادن صنعتی و نفت و گاز هم کاربرد دارد. کاربرد این محصول دامنه گسترده‌ای از حوزه صنعت را در برمی‌گیرد.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی