دوشنبه 9 مهر 1403

رونمایی از سه سامانه تجزیه هوشمند انواع مرسولات پستی / حضور دانش‌بنیان‌ها در فرایند پستی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رونمایی از سه سامانه تجزیه هوشمند انواع مرسولات پستی / حضور دانش‌بنیان‌ها در فرایند پستی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در تداوم مسیر هوشمندسازی فرایند‌های پستی و همسو شدن با تحولات فناورانه و تجهیز بخش دیگری از عملیات پردازش و رهسپاری مرسولات در مرکز اصلی تجزیه و مبادلات کشور به ابزار‌ها و تکنولوژی‌های نوین، مراسم افتتاح 3 سامانه تجزیه هوشمند، برای انواع مرسولات پستی و آئین رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی امروز با حضور وزیر ارتباطات و...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در تداوم مسیر هوشمندسازی فرایند‌های پستی و همسو شدن با تحولات فناورانه و تجهیز بخش دیگری از عملیات پردازش و رهسپاری مرسولات در مرکز اصلی تجزیه و مبادلات کشور به ابزار‌ها و تکنولوژی‌های نوین، مراسم افتتاح 3 سامانه تجزیه هوشمند، برای انواع مرسولات پستی و آئین رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به طور میانگین روزانه و در 3 شیفت صبح، عصر و شب بالغ بر 420 هزار انواع مرسولات به صورت دستی و مکانیزه در مرکز تجزیه و مبادلات لشگر پردازش می‌شود که با افتتاح این سیستم ها، حداقل ظرفیت تجزیه هوشمند 22 هزار مرسوله در ساعت امکان پذیر می‌شود و در آینده نزدیک به ظرفیت 40 هزار تجزیه مکانیزه در ساعت خواهد رسید. سیستم‌های هوشمند سورتینگ برای تجزیه انواع مرسولات شامل پاکت، بسته‌های کوچک و جوف طراحی شده‌اند و به دلیل فناوری‌های بکار رفته در آن‌ها با یکبار اسکن، فرآیند ثبت ورود مرسوله انجام و و امکان تجزیه مرسولات تا بیش از 150 مقصد درج شده بر روی بارکد را ایجاد می‌کند. از مزایای این سیستم‌ها می‌توان اشاره کرد به: اشغال مساحت کمتر، افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، اسکن ورود و خروج تمامی مرسولات و ایجاد امکان رصد لحظه‌ای سیر مرسولات، کاهش هزینه (منابع انسانی، تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی)، عدم نیاز به کاربر بواسطه اتومایز شدن اطلاعات، کاهش مدت سیر مرسولات، کنترل و نظارت سیستمی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی. گفتنی است طراحی و تولید این سیستم‌ها توسط سه شرکت دانش‌بنیان و با توان داخلی و بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا صورت گرفته است.