دوشنبه 2 مهر 1403

رکورد ارزش معاملات خرد در 2 ماه گذشته شکسته شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رکورد ارزش معاملات خرد در 2 ماه گذشته شکسته شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از چند روز اصلاح و در جا زدن سهام بزرگ و موثر در شاخص، امروز تابلوی متفاوت و زیبایی را برخلاف انتظار اکثریت شاهد بودیم.

او افزود: ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود 5 هزار و 700 میلیارد تومان رسید و رکورد ارزش معاملات خرد در 2 ماه گذشته شکسته شد. حقیقی‌ها 499 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

او می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت 655، نماد‌های منفی 173 (حدود 80 درصد نماد‌ها سبز) و تعداد نماد صف خرید 282 ماحصل جدال عرضه و تقاضا بود. نیم نگاه فعالان بازار بر مؤلفه‌های اقتصادی است و سیاست آقای همتی کاهش نرخ سود بانکی است. دلار نیمایی به محدوده 46500 تومانی رسید و روند رو به رشد روزانه قابل قبولی دارد. برخی از منابع در روز‌های گذشته خبر از رایزنی علی طیب‌نیا مشاور عالی رئیس جمهور به منظور تصویب لوایح معطل مانده FATF دادند که گروه بانکی را در مرکز توجه اهالی بازار قرار داد.

وفایی بیان کرد: امروز صندوق‌های اهرمی صف خرید را تجربه کردند و بخشی از شرکت‌ها به بیشتر قیمت 2 ماه اخیر خود رسیده و وارد سطح جدیدی از قیمت‌ها شدند. دست به دست شدن سهام و حس جاماندگی نوسان گیران و فروشندگان پشیمان می‌تواند موج جدید تقاضا ایجاد کند. در نهایت هم شاخص کل با رشد 17 هزار و 616 واحدی به ارتفاع 2.116.540 واحد رسید.