جمعه 8 تیر 1403

زاکانی: شرایط پایداری در کشور داریم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زاکانی: شرایط پایداری در کشور داریم

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یک مدت در مرحله بودیم که بحرانی اتفاق بیفتد و امروز در مرحله‌ای هستیم که شرایط پایداری در کشور داریم البته در کنار این شرایط پایدار مشکلاتی هم وجود دارد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری طی سخنانی در دیدار با اساتید حوزه و ائمه جماعات که عصر امروز در مسجد ولیعصر (عج) در بلوار ابوذر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی بود و چارچوب‌هایی که منتقل کرد امروز بعد از 45 سال و اندی آثار آن را در همه دنیا می‌بینیم.

وی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی و ایران عزیز الهام بخش جهان و گره‌گشای از منطقه و ایجاد شرایط جدیدی در عرصه جهانی مواجه هستیم و امروز گام‌های بلندی برداشته شده است اما آنچه مهم است اینکه ما بتوانیم با تکثیر یک الگوی موفق یک تمدن نوین اسلامی را در جهان رقم بزنیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ایجاد همچین الگویی نیازمند عمل و عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است. ما امروزه گام‌های زیادی را برداشته‌ایم اما همچنان به تعبیر حضرت آقا که فرمودند ما جنبه حداقلی از اسلام را عمل کرده‌ایم و هنوز راه طولانی در پیش داریم.

زاکانی گفت: اگر انقلاب اسلامی شعار آزادی و استقلال و عدالت و معنویت داد امروز ما در مسیری قرار داریم که بخش‌هایی از این را طی شده است و بخش عمده‌ای هنوز باقی است. در چنین شرایط خطیری ریاست جمهوری شهید این سید شهدای خدمت را از دست دادیم.

وی بیان کرد: شهید بودن او هنوز اثر دارد به تعبیری که اسم حاج قاسم و خودش و شهادتش اثر داشت شهید رئیسی هم همین خواهد بود و از برکات او استفاده خواهیم کرد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اما حاصل کار این شهید بزرگوار این بود که بعد از دوره اصلاح قانون اساسی هیچ دولتی براساس درست حرکت نکرد یعنی نسبت خود را با اسلام و نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و مردم و با دوستان انقلاب در سراسر جهان و با دشمنان انقلاب نسبت درستی برقرار نکرد شهید رییسی بزرگترین کاری که کرد این بود که این نسبت را درست کرد و این جهت درست شد. لذا به هر جزئی از کار او که نگاه می‌کنیم برکاتی داشت و حاصل کاری تحویل گرفت و حاصل کاری که تحویل داد دوتا است.

دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم

زاکانی عنوان کرد: یک مدت در مرحله بودیم که بحرانی اتفاق بیفتد و امروز در مرحله‌ای هستیم که شرایط پایداری در کشور داریم البته در کنار این شرایط پایدار مشکلاتی هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که قبل از 34 ماه خدمت ایشان و بعد از آن کشور خیلی تفاوت داشت و کشور در یک موضع خیلی خوبی قرار گرفت اما نقایص و معایب وجود دارد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: امروز شرایطی که در مناظرات و رقابت‌ها وجود دارد حمایت از این دارد که برخی از دوستان علاقه دارند که ما به همان شرایط دهه 90 برگردیم.

زاکانی گفت: وظیفه نامزدهای انقلابی این است که بتوانند هم یک برنامه جامع و خوبی ارائه کنند و هم بتوانند این برنامه را بر مبانی استوار کرده باشند با مبانی انقلاب اسلامی همجنس و همسنخ باشند و بتوانند آن مسیر را بروند.

وی در پایان گفت: آنچه که ما انجام دادیم این بود که اولاً انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی رسوخ کرد، تحول ایجاد کرده و نظام اسلامی را شکل داد اما در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع تحول چندانی رقم نخورده است.

زاکانی: شرایط پایداری در کشور داریم 2
زاکانی: شرایط پایداری در کشور داریم 3