پنج‌شنبه 22 شهریور 1403

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته فنی‌وحرفه‌ای

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
زمان برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته فنی‌وحرفه‌ای

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: آزمون‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (دانشگاه ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی فردا، جمعه دوم شهریورماه برگزار می‌شود.

علی صدر اظهار داشت: دوم شهریورماه، شاهد برگزاری چهار آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (دانشگاه ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی، غیر انتفاعی، انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1403 در سراسر کشور خواهیم بود.

وی افزود: کارت و برگ راهنمای شرکت در این آزمون‌ها از روز سه‌شنبه 30 مرداد ماه برای مشاهده و دریافت پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفته است و برای حضور داوطلبان در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش بیان کرد: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1403، تعداد 7 هزار و 319 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که 64 درصد مرد و 36 درصد زن هستند و این آزمون صبح روز جمعه 2 شهریور ماه در 80 حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی و 117 حوزه فرعی در 77 شهرستان برگزار می‌شود.

وی در مورد آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (دانشگاه ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال 1403 نیز گفت: در این آزمون تعداد 63 هزار و 317 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که 57 درصد مرد و 43 درصد زن هستند و رقابت داوطلبان این آزمون در 83 حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و 166 حوزه فرعی در 77 شهرستان صورت می‌گیرد.

صدر افزود: در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال 1403 نیز تعداد 32 هزار و 136 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که 59 درصد زن و 41 درصد مرد هستند و این آزمون در 37 حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و 77 حوزه فرعی در 31 شهرستان برگزار می‌شود.

وی در مورد آزمون انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1403 توضیح داد: در این آزمون تعداد 5 هزار و 486 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که 69 درصد مرد و 31 درصد زن هستند و این آزمون در 34 حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و 55 حوزه فرعی در 31 شهرستان برگزار می‌شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.