سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

زنان آمریکا سرود ملی کشورشان را نخواندند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
زنان آمریکا سرود ملی کشورشان را نخواندند

چند بازیکن تیم ملی آمریکا، از خواندن سرود ملی این کشور در بازی افتتاحیه جام جهانی خودداری کردند.

به گزارش "ورزش سه"، آمریکا انتقادات زیادی از این بازیکنان می‌شود. مگین کلی، خبرنگار نیویورک پست در این باره گفت: "این بازیکنان مایه شرمندگی خودشان و کشورشان هستند."

در روز شنبه، تیم ملی آمریکا در بازی افتتاحیه جام جهانی مقابل ویتنام، با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید. اولین گل این بازی و جام جهانی، توسط سوفیا اسمیث برای مدافع عنوان قهرمانی به ثمر رسید. در ادامه اسمیث گل دوم خودش و تیمش در این بازی را نیز وارد دروازه حریف کرد. اما چیزی مهم‌تر از نتیجه این بازی در آمریکا مورد توجه همگان قرار گرفته است.

در مراسم پیش از بازی، همه بازیکنان آمریکا سرود ملی این کشور را زمزمه نکردند. الکس مورگان، اندی سالیوان، سوفیا اسمیث، نائومی گیرما و ترینیتی رادمن از جمله بازیکنانی بودند که از خواندن سرود ملی کشورشان خودداری کردند.

این موضوع باعث عصبانیت بسیاری، از جمله مگین کلی، شده است.

این خبرنگار در برنامه اختصاصی خودش گفت: "به نظر می‌رسد برنامه این بازیکنان برای نشان دادن قدرتمند بودن خود به عنوان یک فمینیست این است که باید از کشور خود متنفر باشند. این یعنی آن‌ها در یک صحنه بین المللی باعث شرمندگی خودشان و کشورشان می‌شوند."

این خبرنگار در ادامه صحبت‌های خود به مگان راپینو حمله کرد و او را مقصر تمام این اتفاقات دانست و گفت: "او [راپینو] گفته که او هرگز برای سرود ملی نخواهد ایستاد. من فکر می‌کنم این رفتار تیم نتیجه کارهای اوست. این منزجرکننده است."

در حالی که راپینو بازی را از روی نیمکت شروع کرد، نائومی گیرما در ترکیب اصلی تیم حضور داشت. او معتقد است که هم‌تیمی‌هایش فقط بر روی فوتبال تمرکز دارند: "وقتی قبل از شروع بازی، برای آن آماده می‌شویم، بر روی سرود ملی تمرکز نمی‌کنیم. علاوه بر آن، همه بازیکنان حق انتخاب دارند."