شنبه 16 تیر 1403

زنده‌گیری خرس قهوه‌ای در شهرستان اقلید

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
زنده‌گیری خرس قهوه‌ای در شهرستان اقلید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از زنده‌گیری و تیمار یک خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد و آن را فرصتی دوباره برای احیای حیات وحش دانست.

به گزارش خبرآنلاین، علی‌بخش نجاتی صبح چهارشنبه با بیان اینکه یک خرس قهوه‌ای در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی این شهرستان دچار حادثه شده بود، افزود: این خرس در قسمت کوه‌های بکان بخش حسن‌آباد اقلید در مسیر جاده آسفالته روستای بکان در اثر برخورد خودرو آسیب دیده بود و توسط کارشناسان بخش اداره حیات وحش اداره‌کل و یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید به وسیله تور زنده‌گیری شد.

رکنا در خبری نوشت: وی بیان کرد: این‌گونه حیات وحش پس از زنده‌گیری جهت تیمار بیشتر و مداوا به اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های روستای بکان و امامزاده اسماعیل را دارند خواست موازین ایمنی را رعایت کنند و ضمن همکاری با یگان محیط زیست با کمترین خسارت در جاده‌های یاد شده آمد و شد کنند تا به این گونه جانوری خسارت وارد نشود.

نجاتی با بیان اینکه روزانه ده‌ها حیوان اهلی و وحشی در نقاط مختلف قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند، افزود: تصادفاتی که برای این مخلوقات بی زبان ناگزیر است اما انسان‌ها می‌توانند راهکارهایی برای کاهش آن بیابند.

روابط عمومی محیط زیست فارس در پایان بیان کرد: شاید بتوان گفت که همه رانندگان و سرنشینان خودروهای مختلف حداقل یک بار در عمر خود با لاشه حیوانات افتاده بر سطح جاده‌ها و خیابان‌ها رو به‌رو شده‌اند. در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهری سگ‌ها و گربه‌ها و در جاده‌های برون شهری، گونه‌های متنوع جانوری قربانی خودروهایی بوده‌اند که با سرعت زیاد آن‌ها را یا ندیده، زیر گرفتند و یا نجات خود و خودرویشان را بر جان آن‌ها مقدم دانستند.

233217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1928083