یک‌شنبه 8 مهر 1403

زن در غرب می‌جنگد تا حق طبیعی خود را داشته باشد / برخی جریانات قائل به حضور زن در جایگاه تصمیم‌سازی نیستند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
زن در غرب می‌جنگد تا حق طبیعی خود را داشته باشد / برخی جریانات قائل به حضور زن در جایگاه تصمیم‌سازی نیستند + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسئله حضور زنان در حکمرانی و به‌ویژه حضور بانوان و دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی و فضای دانشگاهی برای نقش آفرینی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، در این قسمت از برنامه شانزده آذر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آسیب‌شناسی جنبش دانشجویی در دهه اخیر، تحلیلی از مأموریت اصلی که امروز جنبش دانشجویی برعهده دارد، تحلیلی از مختصات انتخابات امسال...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسئله حضور زنان در حکمرانی و به‌ویژه حضور بانوان و دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی و فضای دانشگاهی برای نقش آفرینی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، در این قسمت از برنامه شانزده آذر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آسیب‌شناسی جنبش دانشجویی در دهه اخیر، تحلیلی از مأموریت اصلی که امروز جنبش دانشجویی برعهده دارد، تحلیلی از مختصات انتخابات امسال (مجلس دوازدهم) و راهبردی که باید جنبش دانشجویی داشته باشد و نگاه به انتخابات از منظر حوزه زنان و آسیب شناسی جریانات انقلابی در این حوزه از موارد مطرح شده در این برنامه بوده است.

در این برنامه میزبان دو تن از فعالان دانشجویی بودیم؛ عباسی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و طالبی پور، مسئول حوزه زنان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت.

فعالیت انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی باید تاکید روی جزئیات مصوبات مجلس باشد

عباسی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در ابتدای برنامه با اشاره به نقش تشکل‌ها در انتخابات گفت: تاکید جنبش دانشجویی در ایام انتخابات سال 98 بیشتر بر روی شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی بود و به اصل مسئله انتخابات یعنی مشارکت کمتر پرداخته شد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات گفتمان جنبش دانشجویی باید معطوف به جزئیاتی باشد که در مجلس گذشت نه اینکه به صورت کلی روی اشخاص فقط تاکید شود.