دوشنبه 2 مهر 1403

زیبا بازی کردن برایشان مهم نیست، فقط سه امتیاز / امشب رونمایی از ایتالیای جدید: به سبک گلادیاتورها

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
زیبا بازی کردن برایشان مهم نیست، فقط سه امتیاز / امشب رونمایی از ایتالیای جدید: به سبک گلادیاتورها

گاتزتا دلو اسپورت می‌گوید تیم ملی ایتالیا امشب مقابل کرواسی با تاکتیک و ذهنیتی کاملا متفاوت به میدان می‌رود.

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در یادداشتی می‌گوید لوچانو اسپالتی برای شکست دادن کرواسی تمهید ویژه‌ای در نظر گرفته است. ایتالیا در مقابل کروات‌ها حفظ مالکیت توپ رو می‌آورد و هر از چند گاه حمله‌هایی سریع به سمت دروازه حریف شکل می‌دهد. این روشی است که اسپالتی در تمرینهای اخیر با بازیکنانش تمرین کرده است.

گاتزتا می‌گوید اسپالتی برای پیروزی برای کرواسی تیمش را نسبت به بازی قبلی مقابل اسپانیا با چهار تغییر روانه میدان می‌کند. بیشترین تغییر را امشب در سبک بازی آتزوری خواهیم دید: زیبایی کمتر ولی دقیق و برای برد بازی کردن.

دی‌مارکو امشب غایب است. او البته مصدومیتی جزئی را پشت سر گذاشته ولی روی نیمکت می‌نشیند و در صورت نیاز می‌تواند راهی زمین شود. اسپالتی همیشه اصرار داشته که تیمش باید زیبا بازی کند ولی گاتزتا می‌گوید امشب مقابل کرواسی این فلسفه کنار گذاشته می‌شود چون تیم باید هر طور شده نتیجه بگیرد.

ایتالیایی‌ها هنوز از شکست 1-0 مقابل اسپانیا ناراحت هستند. اسپالتی که بعد از آن بازی گفته بود بازی بد ایتالیا رنجش داده است در نشست خبری پیش از دیدار با کرواسی تاکید کرد که در بازی مقابل کرواسی تاکتیک‌هایی ویژه برای پیروزی خواهد داشت.

گاتزتا می‌گوید به جز دی‌مارکو که هنوز شرایط 90 دقیقه بازی کردن را پیدا نکرده امشب پیگرینی، فراتزی و اسکاماکا به دلایل تاکتیکی روی نیمکت می‌نشیننند و دارمیان، کریستانته، کامبیاسو و رتگی به میدان خواهد رفت.

اسپالتی به جای اینکه از فاجولی در کنار جورجینیو بازی کند تا این دو هافبک خلاق بتوانند نبض خط میانی را در دست گرفته و بازی‌سازی کنند تصمیم دارد از یک کوه عضله، کریستانته، در کنار جورجینیو استفاده کند تا او با قدرت فیزیکی‌اش هافبک‌های تهاجمی خطرناک کرواسی را از کار بیندازد.

دارمیان هم به جای دی‌مارکو به میدان می‌رود. او در کارهای دفاعی اطمینان بیشتری به مربی می‌دهد و او خیالش از نفوذهای سریع کروات‌ها راحت‌تر است. کامبیوسا امشب به سمت چپ متمایل است و بیشتر از آنکه مثل یک پیکان دائما در حال یورش به جلو باشد قرار است وظایف دفاعی را انجام بدهد. حتی استفاده از رتگی به جای اسکاماکا هم در قالب این تاکتیک جدید فهم می‌شود. او در حرکات بدون توپ بهتر از مهاجم آتالانتا است و در پرس کردن از جلو به مراتب بیشتر با بازیکنان حریف درگیر می‌شود.

ایتالیا با آرایش جدید 4-2-3-1 و با روحیه‌ای جدید امشب به دنبال گرفتن سه امتیاز از کرواسی است. اسپالتی تیمی را روانه میدان می‌کند که در وهله اول می‌خواهد خیالش از گل نخوردن راحت باشد. آنها هیچ عجله‌ای برای گلزنی ندارند ولی می‌خواهند هر طور شده سه امتیاز را گرفته و به مرحله بعد صعود کنند.

زیبا بازی کردن برایشان مهم نیست، فقط سه امتیاز / امشب رونمایی از ایتالیای جدید: به سبک گلادیاتورها 2
زیبا بازی کردن برایشان مهم نیست، فقط سه امتیاز / امشب رونمایی از ایتالیای جدید: به سبک گلادیاتورها 3