یک‌شنبه 15 مهر 1403

ساخت بزرگترین توربین بادی جدید جهان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ساخت بزرگترین توربین بادی جدید جهان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ساخت بزرگترین توربین بادی جهان توسط یک شرکت کشتی سازی کاملا منطقی است. ساخت پره‌های توربین‌های بسیار کوچک‌تر در حال حاضر دردسر بزرگی برای صنعت حمل و نقل است، بنابراین ساختن آن‌ها درست در کنار یک اسکله در تأسیساتی که برای ساخت، جابجایی و پرتاب سازه‌های عظیم به داخل آب طراحی شده، بسیاری از مشکلات را در حین تلاش برای طراحی پره های بزرگ‌تر از بین می‌برد.

اندازه و نحوه طراحی پره توربین هایی که در مسیر باد قرار می گیرند، بسیار مهم است. هرچه تیغه‌های شما طولانی‌تر باشد، منطقه جاروشده بزرگ‌تر خواهد بود و می‌توانید انرژی بیشتری برداشت کنید. وقتی نوبت به بهره گیری از بادهای دریایی می‌رسد، باید دانست که نصب پایه‌های هر توربین بادی در بستر دریا هزینه‌های گزافی دارد، بنابراین با نصب توربین های غول پیکر تولید بیشتر برق با استفاده از از مکان‌های کمتر ممکن خواهد شد.

رکورد قبلی در این زمینه مربوط به شرکت مینگ یانگ بود که توربین بادی با تیغه های 118 متری برای بهره گیری از انرژی بادی در یک منطقه 46000 متر مربعی ساخته بود. در توربین جدید طول هر تیغه 8.5 درصد افزایش یافته و به 128 متر رسیده و لذا منطقه جاروب شده را با 15.2 درصد افزایش به 53000 متر مربع (570490 فوت مربع) می رساند.

هر یک از توربین های یادشده هر سال 80000 مگاوات ساعت برق تولید می کنند که برای تامین انرژی بیش از 20000 خانوار کافی است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

چین

توربین بادی انرژی بادی تولید برق این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ساخت بزرگترین توربین بادی جدید جهان 2