جمعه 15 تیر 1403

ساخت بیش از 2 میلیون مسکن در دولت سیزدهم آغاز شد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
ساخت بیش از 2 میلیون مسکن در دولت سیزدهم آغاز شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت بیش از 2 میلیون مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن در دولت شهید رئیسی آغاز شده و به طور میانگین پیشرفت 40 درصدی داشته است.

محمدرضا رضایی کوچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: ساخت بیش از دو میلیون مسکن در دولت شهید رئیسی آغاز شده که این پروژه ها پیشرفت حدود 40 درصدی داشته است که در بعضی موارد پیشرفت بالای 90 درصد بوده و در بعضی موارد پیشرفت کمتر از میانگین بوده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: مهمترین مسأله در بحث تولید مسکن جانمایی و تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن است که در دولت شهید رئیسی جانمایی و تأمین زمین برای ساخت بیش از 3 میلیون مسکن انجام شده است.

وی افزود: شهید رئیسی اهتمام جدی برای ساخت مسکن داشت و با وجود اینکه در قانون برگزاری جلسات شورای عالی مسکن در هر سه ماه یک بار پیش بینی شده بود شهید رئیسی هر دو ماه یک بار جلسات شورای عالی مسکن را برگزار می کرد.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: یک بار در نشست مشترکی که رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس با اعضای هیأت دولت داشتند بنده انتقادی را نسبت به موضوع مسکن مطرح کردم فردای آن روز شهید رئیسی از من دعوت کرد و دو ساعت نظرات و انتقادات و پیشنهادات من را شنید و یادداشت برداری کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: موضوع مسکن آنقدربرای شهید رئیسی اهمیت داشت که خودشان مستقیما به پروژه ها ورود می کرد و به رصد کار می پرداخت.

به گزارش ایرنا، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به برخی اظهار نظرهای مطرح شده در مناظره انتخاباتی درباره ساخت مسکن، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: تاکنون ساخت بیش از 2.6 میلیون مسکن آغاز و 560 هزار واحد تکمیل شده است.

وی بیان‌داشت: آمار ارائه شده توسط یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، بخشی، فاقد کل‌نگری، ناقص و ظلم در حق رئیس‌جمهور شهید است.

بذرپاش افزود: با اجرای برنامه هفتم توسعه و عرضه 300 هزار هکتار زمین، جهش تولید مسکن مردمی در آستانه شروع 6 میلیون واحد قرار می‌گیرد.