سه‌شنبه 17 مهر 1403

ساخت 2 واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساخت 2 واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آغاز شد

بجنورد - ایرنا - ساخت 2 واحد صنعتی روز پنجشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد ریال آغاز شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این واحدهای صنعتی تولید جرثقیل سقفی و صنعتی با میزان سرمایه گذاری 60 میلیاردریال با اشتغال 10 نفر و دیگری واحد صنعتی فرآوری زعفران با حجم سرمایه گذاری 42 میلیارد ریال و اشتغال 13 نفر است.

سیاوش وحدت گستره منطقه ویژه اقتصادی استان را 350 هکتار بیان کرد و گفت: فاز نخست این منطقه که آماده واگذاری به سرمایه گذران است 49 هکتار وسعت دارد و شامل بخش های صنعتی، تجاری و آموزشی است.

وحدت اظهار داشت: مزیت های ویژه منطقه اقتصادی بجنورد، برخورداری استان از مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه، قرارگیری در محور جاده آسیایی، کاهش هزینه های تولید و برخورداری از معافیت های گمرکی و مالیاتی است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی؛ گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد است.

وی افزود: تاکنون 10 قرارداد واگذاری در این منطقه منعقد شده و یک واحد صنعتی نیز در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فعال است.

تنها منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در بجنورد با گستره 350 هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن 49 هکتار وسعت دارد و در ایام دهه فجر سال 97 به بهره برداری رسید.

خراسان شمالی 278 واحد تولیدی در 15 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

مجموع سرمایه‌گذاری 278 واحد کوچک در این استان 2 هزار و 816 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و 385 نفر است.

*س_برچسب‌ها_س*